گرایش مردم به کمک های مومنانه، عامل کاهش اهدای کتاب در زنجان است

نیک بخش گفت: به دلیل گرانی کتاب و تغییر سمت و سوی کمک‌های مردمی به رزمایش کمک مومنانه، کاهش اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی استان زنجان اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متولی ساخت کتابخانه مرکزی، راه و شهرسازی استان است و اداره کل کتابخانه‌های عمومی، بهره‌بردار محسوب می‌شود.

 

امیرعلی نیک بخش به بخشی از اقدامات انجام شده در خصوص ساخت کتابخانه مرکزی در زنجان اشاره کرد و گفت: 9 سال از کلنگ زنی این مجموعه سپری شده است و اداره کل راه و شهرسازی باید زمینه واگذاری کتابخانه مرکزی زنجان به شهرداری را فراهم کند.

 

وی با اشاره به کاهش اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خاطرنشان کرد: به دلیل گرانی کتاب و تغییر سمت و سوی کمک‌های مردمی به رزمایش کمک مومنانه، این کاهش اتفاق افتاده است.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه شیوع کرونا موجب تعطیلی حضوری کتابخانه های عمومی استان زنجان شده است، گفت: با این وجود کتابداران کار ثبت و ضبط و تولید محتوا در فضای مجازی را انجام می‌دهند.

 

نیک بخش به  فعالیت کتابداران استان در گروه‌های تلگرامی اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از خطرات ناشی از حضور فیزیکی، برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با یادآوری اینکه ادامه فعالیت کتابخانه‌های عمومی منوط به ارائه مجوز از سوی ستاد کرونای استان زنجان است، خاطرنشان کرد: برنامه های متنوع فرهنگی در فضای مجازی برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 990151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha