۸۰اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی نقالی سیمرغ رسید

روحی با بیان اینکه ۸۰اثر در دو رده سنی کودک و نوجوان در رشته های نقالی و قصه گویی به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی نقالی سیمرغ در کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا رسید، گفت: این جشنواره ۱۹حائز رتبه برتر و شایسته تقدیر داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهدی روحی» امروز(15آبان) در آئین اختتامیه نخستین جشنواره استانی نقالی سیمرغ به مناسبت گرامی‌داشت هفته مازندران با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان، سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان و ... برگزار شد، گفت: 80اثر در دو رده سنی کودک و نوجوان در رشته های نقالی و قصه گویی به دبیرخانه این جشنواره در کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا ارسال شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نکا، افزود: از این تعداد، 58اثر در رده نوجوان و 28اثر در رده کودک بودند که در نهایت 27 اثر با حضور داوران« پرویزبابائیان»،«علی مرداد خرمی»، «محمدعلی میرزایی» و «علیرضا قنبری» به مرحله دوم داوری راه یافتند که مورد بررسی قرار گرفتند.

 

دبیرجشنواره نقالی سیمرغ در استان مازندران با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره هدایت کودکان و نوجوانان به سمت ادبیات و آموزش نقالی بود، اضافه کرد: در همین راستا داوران  قصد نداشتند حالت رقابتی صرف به وجود بیاید و با نگاه به ظرفیت و توانمندی آنان و نیازی که به آموزش داشتند، داوری کردند.

 

وی افزود: در بخش نوجوان 6نفر رتبه ممتاز و 3نوجوان بدون اولویت بندی قابل تقدیر شدند و در بخش  کودک هم 3نفر ممتاز و 3نفر قابل تقدیر معرفی و به سایر شرکت کنندگان هم گواهی شرکت در جشنواره داده خواهد شد.

 

روحی خاطرنشان شد: همچنین 2نوجوان در بخش قصه گویی قابل تقدیر و 2کودک در بخش قصه گویی شایسته تقدیر معرفی شدند.

کد خبر 990193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha