لزوم ایجاد روحیه مطالبه گری در دانش آموزان/ فهم سیاسی را به نسل جوان بیاموزید

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه روحیه مسئولیت پذیری و مطالبه گری را در دانش آموزان نهادینه کنید گفت: از اکنون باید به دانش آموز ان فهم و هوش سیاسی آموخته شود تا بدانند در دنیا چه می گذرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،‌ آیت الله «رسول فلاحتی » امروز(پنج شنبه، ۱۵آبان) در دیدار با نمایندگان چهار تشکل بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، جمعیت جوانان هلال احمر و سازمان دانش آموزی گیلان به همراه مدیران و روسای این سازمان ها اظهار کرد: ۱۳ آبان نقطه عطف و برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی است.



نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ۱۳ آبان هیچگاه از خاطره ملت ایران محو نمی شود گفت: ایثارگران و شهدا هنرمندانه فداکاری کردند که اینگونه یاد و خاطراتشان هرگز فراموش نمی شود. آنها به ما آموختند که اینچنین هنرمند باشیم.


آیت الله فلاحتی با تصریح اینکه مسئولیت پذیری توسط متولیان امر، متربیان و دانش آموزان در آموزش و پرورش ارزشمند است و وظیفه خطیری را عهده دار هستند افزود: وظیفه هر مدیری است که شناخت کافی از جایگاه خود داشته باشد. مسئولیت ها در آموزش و پرورش را بایستی افرادی عهده دار باشند که مومن، انقلابی و متدین باشند.


وی با تاکید بر اینکه درک جوانان از مسائل مهمی است که بایستی بدان توجه شود اذعان کرد: شناسایی استعدادهای جوانان و دادن مسئولیت به آنها از مواردی مهمی است که بایستی در راستای مسئولیت پذیری بدان توجه شود.



آیت الله فلاحتی به فراگیری شیوه های نو در تربیت جوانان توسط آموزش و پرورش تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: فراگیری تربیت نوین با توجه به پیشرفت های روز دنیا بسیار حائز اهمیت است چرا که هر زمان و دوره‌ای شیوه تربیتی خاص خود را می طلبد.


نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: سیاسی بودن و سیاست بازی برای مسئولان قابل قبول و شایسته نیست اما باید سیاست را بفهمند.


وی با بیان اینکه علم آموزی و فقدان دانش سیاسی موجب تاراج اندیشه ها می شود، اظهار داشت: از اکنون باید به دانش آموز فهم و هوش سیاسی آموخته شود تا بداند در دنیا چه می گذرد.


امام جمعه رشت بر توجه به علم و نوآوری های دانش آموزان پرداخت و اذعان کرد: اگر دانش آموز به نوآوری های روز توجه داشته باشد به موفقیت می رسد.


آیت الله فلاحتی، خواستار آموزش صیانت و حفاظت دانش آموزان از نظام دینی شد و تصریح کرد: دشمن در تلاش است تا دانش آموزان را از آیین بومی و دینی و ارزش های اسلامی دور نگه دارد.


وی با تاکید براینکه روحیه مطالبه گری در دانش آموزان را زنده کنید بیان کرد: مسئولیت پذیری و داشتن روحیه مطالبه گری و پرورش این مهم برای نسل جوان از اهم وظایفی است که در راستای رسیدن به توسعه پایدار بایستی بدان توجه شود.


«محمود رحمتی» نیز در این دیدار بر مطالبه گری دانش آموزان اشاره و اظهار کرد: مطالبه گری دانش آموزان نشان می دهد که در تراز انقلاب اسلامی تربیت شدند.


مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تشکل های دانش آموزی و فعالیت این نهاد را برای آموزش و پرورش مهم دانست و خاطرنشان کرد: پرورش دانش آموزان با فکر و اندیشه از برکات انقلاب اسلامی است.

کد خبر 990219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha