۳۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان شمالی بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان شمالی بستری هستند، گفت: متاسفانه در حال حاضر روند ابتلا به کرونا خانوادگی شده و خانواده ها چند نفری به بیمارستان ها مراجعه می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دکتر «سیداحمد هاشمی» امروز پنج شنبه (15 آبان ماه) در نشست مدیریت بیماری کرونا در خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر 25 استان از جمله خراسان شمالی در وضعیت قرمز کرونایی است، افزود: در حال حاضر 314 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه این روزها شاهد افزایش فوتی های ناشی از کرونا هستیم به طوری که موارد فوتی به 11 نفر در روز هم رسیده است، تصریح کرد: اگر فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود و مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهمیت قائل نشوند، حتی ممکن است شاهد مرگ روزانه 16 تا 21 نفر از افراد مبتلا به کرونا باشیم.

 

وی موضوع مهم این روزها را ابتلای خانوادگی به کووید 19 اعلام کرد که بعضا خانواده ها به صورت چندنفری مراجعه کرده و تست همه آنها مثبت می شود و لذا خانواده ها باید بیشتر مراقب خود و اعضای خانواده باشند.

 

دکتر هاشمی با ارائه گزارشی از بازرسی های صورت گرفته در سطح استان به منظور سنجش رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، از رعایت 80 تا 90 درصدی این موارد از سوی ادارات و سازمان ها خبر داد و گفت: در دفاتر پیشخوان هم که قبلا رعایت پروتکل های بهداشتی زیر 50 درصد بود، اکنون به بالای 90درصد رسیده است.

 

وی با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بانک ها زیر 90 درصد است اما استفاده از ماسک 100 درصد شده، تأکید کرد: آنچه مهم است استفاده از دستگاه تهویه در بانک هاست که باید حتما مورد توجه قرار گیرد ولی متاسفانه به دلایل مختلف به آن توجه نمی شود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از رصد 31 مجلس عروسی غیرقانونی در حواشی شهر بجنورد طی دو روز گذشته خبر داد و خواستار رسیدگی به این موضوع و اتخاذ تصمیمات سخت گیرانه تر شد.

 

وی همچنین با اشاره به مسئله دورکاری و قرنطینه کارمندانی که تست کرونا آنان مثبت است، اظهارکرد: بعضا برخی از این افراد با توجه به اینکه با استفاده از مرخصی استعلاجی تامین اجتماعی حقوق آنان به یک سوم کاهش می یابد، رغبتی برای قرنطینه ندارند که باید تدبیری اتخاذ شود با ارائه بسته های تشویقی، دوران قرنطینه را در منزل استراحت کنند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه احتمال می رود شیوع کرونا در روستاهای خراسان شمالی بالا بگیرد، گفت: با توجه به پایان فصل کار و تجمع خانوارهای روستایی در منازل، احتمال شیوع کرونا در نواحی روستایی این استان افزایش یافته به طوری که در حال حاضر و بر اساس آمار موجود 64 درصد از مبتلایان به کرونا در این استان را شهرنشینان و 36 درصد از آنان را روستاییان تشکیل می دهند.

 

 

کد خبر 990227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha