اقدامات و راهکارهای سپاه ثارالله استان کرمان برای کنترل بازار و مبارزه با گرانی تشریح شد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: یک عده همگام با دشمن در بحث احتکار به مردم ما ظلم می کنند و یک عده هم با بی انصافی قیمت ها را بالا می برند و گران فروشی می کنند که دو موضوع را در کشور به وجود می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی پنجشنبه (15 آبان) در مورد اقدامات سپاه استان کرمان در جهت مهار گرانی ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه یکی از موضوعات جدی که در کشور نیاز است، حوزه مراقبت و کنترل بازار است، گفت: زمانی که ما تحریم هستیم و در بعضی نقاط در درون کشور مشکلاتی داریم به خصوص در کالاهای اساسی که مورد نیاز و واجب مردم است؛ یک عده همگام با دشمن در بحث احتکار به مردم ما ظلم می کنند و یک عده هم با بی انصافی قیمت ها را بالا می برند و گران فروشی می کنند که دو موضوع را در کشور به وجود می آورد.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: یک موضوع اینکه به وسیله احتکار کمبود ایجاد می شود و از آن طرف قیمت ها بالا می برد و دیگری در حوزه گران فروشی است که باز فشار جدی از نظر مالی به مردم و به ویژه به قشر متوسط به پایین جامعه وارد می شود.

 

 

 

وی با اشاره به قشر کارگر و کسانی که شغل های کوچک داشتند و به خصوص کسانی که در بحث ویروس منحوس کرونا دچار آسیب جدی شدند و شغل های خود را از دست دادند؛ تصریح کرد: با فرمان حضرت امام خامنه ای در کمک مومنانه بخش هایی از این مشکل را رده های حمایتی سپاه، بسیج و خیرین جبران کردند اما مشکلات مردم پا برجا است.

 

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که اداره صمت و بازرسی در استان باید دنبال کند، حوزه نظارت به طور جدی است؛ افزود: ما دو جلسه با اداره کل صمت شمال و جنوب استان داشتیم و مشکل اداره صمت کمبود نیرو برای این حوزه است که 200 نفر نیروی بسیجی را درخواست کردند.

 

 

وی ادامه داد: ما 200 نفر نیروی بسیجی در سراسر استان برای اداره صمت شمال و جنوب استان آماده و اعلام کردیم که این نیروها را در اختیار شما می گذاریم و خود شما این نفرات را آموزش دهید و با کاور خود اداره صمت برای نظارت، بازرسی جدی و مراقبت بازار به کمک اداره صمت بیایند لذا این موضوع در دستور کار است و تفاهم نامه آن آماده شده و نیروها آماده هستند که به زودی بعد از تفاهم نامه در اختیار اداره صمت می گذاریم تا آن ها مدیریت کنند.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه موضوع دیگر موضوع احتکار است، اظهار کرد: این را به همه فرماندهان و همه مجموعه اطلاعاتی استان ابلاغ کردیم که از همه پایگاه های مقاومت استفاده بشود و حوزه های مقاومت اشراف اطلاعاتی را در حوزه احتکار بالا ببرند، شناسایی کنند و این موضوع را به ما اطلاع دهند تا ما با هماهنگی سیستم قضایی و خود اداره صمت این موضوع را دنبال کنیم.

 

 

وی خاطر نشان کرد: واقعاً امروز کسانی که اجناس مورد نیاز مردم را در این شرایط به ویژه تغذیه و کالاهای اساسی مانند برنج، مرغ، روغن، گوشت قرمز و ... و دارو و وسائل بهداشتی را احتکار می کنند، کار آنان بدتر از کاری است که دشمن نسبت به مردم انجام می دهد.

 

 

 

سردار معروفی با تصریح به اینکه دشمن، دشمن است اما این مردم، مردم ما هستند و ما ملت امام حسینیم و باید تکیه گاه همدیگر بشویم و باید از آموزه های دین و دستورات دین، قرآن، پیامبر و اسلام مراقبت کنیم، ادامه داد: این موضوعات را با تمام وجود و جدی در دستور کار داریم تا با مجموعه اداره صمت و به کارگیری اقشار سپاه به ویژه به کارگیری سازمان بسیج کارمندان و بسیج اصناف این حوزه ها را در دستور کار داریم و دنبال می کنیم.

 

 

 

وی در بحث توزیع اقلام گفت: بعضی جاها در شبکه توزیع مشکل داریم به خصوص در حوزه های روستایی؛ آن هم ما اعلام آمادگی می کنیم و سازمان بسیج کارمندان و بسیج اصناف گفتیم پای کار بیایند زیرا توزیع مهمترین موضوع است که عدالت باشد، به موقع و دقیق به دست مردم برسد، آن هم اعلام آمادگی کردیم تا از سازمان بسیج کارمندان و بسیج اصناف و از نواحی استفاده کنیم و در مناطقی که مشکل در توزیع اقلام داریم ما هم به وسیله توده عظیم بسیج در این بخش کمک کنیم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان از مردم درخواست کرد: ضمن اینکه گزارش گران فروشی ها و احتکار را بدهند، کوتاه هم نیایند و به سادگی نگذرند تا این موضوع دنبال شود و امنیت و آرامش بیشتر در استان به وجود آید اما چند نکته را باید به عنوان شهروند به خود، مردم و استان متذکر شده تا رعایت کنیم.

 

 

 

وی افزود: اول رعایت خرید است؛ حد نیاز خود بخریم و توجه به شایعات و گفتار دشمن نکنیم و اگر جایی مرغ و گوشت و روغن کمبود شد، صف های طولانی در وضعیت کرونا و یا اینکه بخواهیم به جای اینکه یک روغن نیاز داریم، 10 روغن بخریم، خودمان محتکر کوچک می شویم لذا این را رعایت کنیم؛ یعنی نیاز خود را در حوزه خرید ساماندهی کنیم.

 

 

 

سردار معروفی خاطر نشان کرد: نکته دیگر اینکه گزارش گران فروشی و محتکرین را به ما بدهند و با بازرسانی که می بینند همکاری کنند؛ امکان دارد گاهی از چشم مامورین بازرسی بگذرد و چیزی نبینند بنابراین مردمی که مطلع هستند به بازرسین اطلاع دهند و آن ها را آگاه کنند که این کار انجام شود.

 

 

 

وی اظهار کرد: امیدواریم به فضل الهی و با یک همت بلند به فرمان حضرت امام خامنه ای و فرمانده کل سپاه، بتوانیم برای حل بخشی از معضلات معیشتی مردم عزیز در استان کرمان، حرکت هایی با روحیه انقلابی و بسیجی انجام دهیم.

کد خبر 990258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha