معرفی جهانی اندیشه های اسلامی راهکار مقابله با اهانت به پیامبر(ص) است

ژویرت گفت: بهترین راه برای مقابله با این هجمه ها معرفی درست و کامل شخصیت و عظمت انسانی پیامبر اسلام و و تبیین اندیشه های جهانشمول مکتب اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «کلر ژوبرت» در نشست بررسی جایگاه کتاب کودک که توسط کتابخانه عمومی هجرت مشهد برگزار شد؛ بیان کرد: داستان و تصویریگری داستان یکی از مسیرهای مهم ورودی کودکان به دنیای مطالعه و کتابخوانی است.

 

نویسنده مسلمان فرانسوی با بیان اینکه برای اینکه مطالعه از سن کودکی در ذهن کودکان جایگاه خوبی داشته باشد باید جذابیت داستانهای کودکانه را بیشتر کنیم و این امر ابتدا با داستان خوب و در ادامه با تصویر مناسب داستان میسر می شود؛ گفت: بیشتر در حوزه دین و فلسفه دینی و شناخت خدا کتاب می نویسم و سعی می کنم مفاهیمی مانند مهربانی  و دوست داشتن و خانواده دوستی را بر بستر اصول دینی و مذهبی به کودکان بشناسانم.

 

کلر ژوبرت ادامه داد: ایجاد علاقه مندی به کتاب و کتابخوانی و مطالعه در کودکان با توجه موالدین به کودک بیشتر خواهد شد و والدین می توانند با توصیه کودکان به ثبت خاطرات و نقاشی و تقویت دایره واژگان کودک او را در مسیر مطالعه و کتابخوانی قرار دهند.

 

وی تاکید کرد: نقش کتابخانه و کتابدار نیز در این مسیر حائز اهمیت است و کتابدار می تواند با معرفی کتاب خوب و قصه گویی کودکان را قبل از ورود به مدرسه در مسیر مطالعه و کتابخوانی قرار دهند.

 

نویسنده مسلمان فرانسوی در جواب سوالی در مورد نحوه مواجهه مسلمانان با اهانت معاندان اسلام به پیامبر مکرم اسلام(ص) به بهانه آزادی بیان واندیشه گفت: بهترین راه برای مقابله با این هجمه ها معرفی درست و کامل شخصیت و عظمت انسانی پیامبر اسلام و و تبیین اندیشه های جهانشمول مکتب اسلام است.

 

شایان ذکر است کلرژوبرت نویسنده فرانسوی در سال 1961 میلادی (1340 خورشیدی) در پاریس متولد شد. مادرش پزشک بود و پدرش نقاش و کنده‌کار. کلر دوران کودکی خود را در پاریس گذراند. در سن ۱٩ سالگی به دین اسلام گروید و مسلمان شد. از سال ۱۳۶۲ با همسرش که ایرانی است ساکن ایران شد. او لیسانس علوم تربیتی، فوق‌لیسانس ادبیات کودک از راه دور از دانشگاه «لومان» فرانسه و تحصیلات حوزوی (سطح دو) دارد.

شکر خدا، لینالونا،سؤال موموکی، با...با...باشه و دو داستان دیگر، هزار بوسه پرپری و دو داستان دیگر،آرزوی زنبورک،دعای موش کوچولو،اگر من جای تو بودم،امین ترین دوست،گربه ی کوچه ی ما،خط خطو و آدم کوچولوی گرسنه از جمله آثار کلر ژویرت هستند.

کد خبر 990330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha