قیمت مرغ ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان / گرانفروشی به سامانه ۱۲۴ گزارش شود

آهنی با بیان اینکه قیمت هر کیلو مرغ ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان در گیلان مصوب شده است، گفت: فروش مرغ غیر از قیمت مصوب تخلف است و مردم گرانفروشی را به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت گزارش دهند.

«محسن آهنی» امروز(پنجشنبه، ۱۵ آبان) با بیان اینکه مصرف استفاده روزانه مرغ در آستارا با توجه به مسافرپذیر بودن این شهرستان روزانه هشت تا ۱۲ تن است به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: روزانه حدود هفت تا هشت تن مرغ بین مرغ فروشی های آستارا توزیع می شود.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا با بیان اینکه قیمت هر کیلو مرغ ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان در گیلان مصوب شده است، افزود: فروش مرغ غیر از قیمت مصوب تخلف است و کلیه مراحل سطح عرضه و فروش توسط بازرسین این اداره با کشیک در ساعت مختلف به صورت محسوس و نامحسوس انجام می ‌شود.

 

وی از شهروندان خواست تخلفات صنفی و گرانفروشی مرغ را سامانه ۱۲۴ سازمان صمت گزارش دهند.

 

آهنی با اشاره به اینکه قیمت تخم مرغ تثبیت شده است، گفت: هرکارتن تخم مرغ با قیمت ۱۴۵ تا ۱۵۰ هزار تومان و نسبت به اندازه، عددی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان در بازار عرضه می شود.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا با بیان اینکه این شهرستان در جذب اقلام اساسی رتبه اول استان را کسب کرد، افزود: در سال جاری ۵۱ هزار و ۶۰۰ کیلو مرغ منجمد و ۶۳ تن شکر جذب و توزیع شده است.

 

وی از تشدید بازرسی ها در بازار خبر داد و تصریح کرد: از دستگاه های همکار و به ویژه اداره تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و بسیج انتظار داریم در بازرسی و نظارت از بازار یارویاور اداره صنعت، معدن و تجارت بوده تا قیمت ها کنترل شود.

 

آهنی با اشاره به اینکه در طی سال جاری از ۱۰ هزار و ۷۱۲ واحد صنفی بازرسی شده است، گفت: در بازرسی ها صورت گرفته برای ۲۸۱ واحد صنفی پرونده به ارزش ریالی یک میلیارد و ۶۱۹ هزار و ۴۶۰ ریال تشکیل شد.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا با بیان اینکه در این مدت ۱۳۲ مورد گشت مشترک انجام شد، افزود: واحدهای صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند برای آنها پرونده تخلف عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشکیل می شود.

 

آهنی افزایش سهمیه آرد نانوایی های آستارا را خواستار شد و خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت شناوری که آستارا دارد باید سهمیه آرد بیشتری برای این شهرستان در نظر گرفته شود.

کد خبر 990335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha