تصمیمات فرهنگی باید هوشمندانه و هدفمند باشد

حجت الاسلام شمس الدین گفت: تصمیمات فرهنگی باید بسیار هوشمندانه، با برنامه‌ریزی و هدفمند انجام شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی ، حجت الاسلام « سیدعبدالجواد شمس الدین » امروز (پنج‌شنبه، 15 آبان ) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: امر به معروف و نهی از منکر در کنار فرهنگ و اقتصاد سه مقوله‌ای است که باید مورد تاکید جامعه قرار گیرد.

 

امام جمعه انزلی با بیان اینکه در بخش فرهنگ باید کاری متفاوت ارائه داد، تصریح کرد: متاسفانه به علت حجم بالای مسئولیت های افراد در دستگاه‌هایی که کار فرهنگی انجام می‌دهند ما در این زمینه اثر بخشی لازم را نمی بینیم.

 

وی به مشکلات و ناهنجاری های گسترده ای که در سطح جامعه وجود دارد اشاره کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید بسیار ظریف و با کمک همه دستگاهها و نهادها انجام شود و در این مسیر به حضور همه نیاز داریم.

 

شمس الدین در ادامه یاد آور شد: مقام معظم رهبری بر اهمیت کتاب و کتابخوانی تاکید داشتند و به همین منظور باید بتوانیم در کنار کتابخوانی مجازی، کتاب را به شیوه اصلی آن مطالعه کنیم و شرایطی برای مردم فراهم کنیم که بتوانند دسترسی آسانی به کتاب داشته باشند.

 

وی از اداره کتابخانه های شهرستان بندرانزلی خواست طرحی برای کتابخوانی خانواده‌ها در شهرستان طراحی و آنرا ابتدا از پرسنل شاغل در ادارات آغاز کنند.

 

خطیب جمعه انزلی تاکید کرد: اگر این طرح به صورت عمومی در شهرستان آغاز شود می‌تواند دستاورد خوبی در بالابردن سرانه مطالعه و ترویج و تشویق به کتابخوانی داشته باشد و در این راه می توان از فرصتی که نماز جمعه در اختیار کتابخانه ها قرار می دهد استفاده کنید.

 

*کمیته های تخصصی امر به معروف در استان ایجاد شده است  

« سجاد سرافراز »نیز در این جلسه گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مهم و الهی است که اهمیت بسیاری دارد. این فریضه مربوط به حوزه خاصی نیست و معنای وسیعی دارد.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به اینکه رسالت مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر احیای و ترویج این دو فریضه الهی است، متذکر شد: برای نهادینه کردن این مقوله باید تمام ابعاد و حوزه‌های امر به معروف و نهی از منکر را به جامعه بشناسانیم.

 

وی از راه اندازی گروه ها و کمیته های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد و افزود: مقام رهبری برای امر به معروف و نهی از منکر سه حالت درنظر گرفتند. امر به معروف و نهی از منکر حاکمیت نسبت به مردم که وظیفه رسیدگی به آن برعهده قوه قضاییه و نهادهای نظامی و انتظامی است . امر به معروف و نهی از منکر مردم به مردم و مردم به مسئولین.

 

سرافراز تاکید کرد: در حال حاضر  گروه‌های تخصصی مطالبه‌گری با اولویت امر به معروف و نهی از منکر از مسئولین تشکیل شده که طبق دستور مقام معظم رهبری این نام برای آن انتخاب شده است. ایشان فرمودند مردم خود بهترین مطالبه گران هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: این ستاد با راه اندازی این گروه ها به دنبال اصلاح جامعه از منکرات و طرح معروف هاست تا در مردم انگیزه ایجاد کند و آنها را از بی تفاوتی نسبت به امور برهاند.

 

وی سپاه را یکی از پشتوانه های اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان استان و کشور اعلام کرد .

 

*اساس امر معروف دعوت به همه برکات الهی است

«احمد دنیامالی » نیز در این جلسه مهمترین اصل در امر به معروف و نهی از منکر را پرداختن به خود عنوان کرد و افزود: انزلی سرمایه های  انسانی خوب، مومن، معتقد، کاردان و توانمندی دارد که فارغ از همه مسائل منسجم و یکپارچه در کنار یکدیگر حرکت می کنند.

 

 نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ایام کرونا جوانان و مسئولان انزلی دوشادوش هم حماسه ای خلق کردند که در کشور مثال زدنی بود.

 

وی با بیان اینکه باید جامعه ای بسازیم که در آن به حقوق فردی تعدی نشود و رفتاری بر مبنای کیفیت زندگی همگانی و شرایط مناسبی برای همه باشد، اظهار داشت: مسئولان امر به معروف و نهی از منکر باید با رفتار خود مردم و جوانان را به سمت اخلاق و دین جذب کنند. اساس امر معروف دعوت به همه برکات الهی است.

 

دنیامالی با بیان اینکه باید با رفتاری خلاقانه امر به معروف و نهی از منکر کنیم، متذکر شد: انزلی با سایر شهرهای استان متفاوت است ما شهری میزبان هستیم و ویژگی های متفاوت و منحصر به فردی داریم.

 

وی در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده ها نیز گفت: باید از کودکی و نوجوانی فرزندان خود را با فرهنگ های مختلف آشنا کنیم چراکه زیربنای شخصیتی از کودکی و نوجوانی شکل می گیرد.

 

دنیامالی از شهرداری انزلی خواست نگاه ویژه تری به بخش کتابخوانی داشته باشند و از محل مطالبات شهرداری مشکلات بخش کتابخانه ها را حل کنند.

 

*باید در مسیر صحیح امر به معروف و نهی از منکر حرکت کنیم

«اسماعیل میرغضنفری » نیز با بیان اینکه اگر امروزه به هر دلیلی مشکلاتی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر داریم به واسطه ارتباط فی‌مابین مسئولین است گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و ما باید به آنان احترام بگذاریم.

 

فرماندار انزلی تصریح کرد: جامعه امروز با چالش هایی در امر به معروف و نهی از منکر مواجه است که برای رسیدن به نتایج مطلوب باید در مسیر خوب و صحیح قرار گیرد.

 

وی در ادامه خواستار ارتقاء سطح کتاب و کتابخوانی در این شهرستان شد و خاطرنشان ساخت: باید کودکان و نوجوانان را با فرهنگ جبهه و جنگ آشنا کنیم و در این زمینه کتابهای مرتبط را در اختیار آنها قرار داده و فرهنگ کتابخوانی را در جامعه نهادینه کنیم.  

کد خبر 990336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha