گام بلند شهرداری برای هوشمندسازی شیراز

صفرزاده گفت: مجموعه مدیریت شهری در کلانشهر شیراز به دنبال ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در زمینه های متنوعی از طریق هوشمندسازی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی قربان صفرزاده» با اشاره به اهمیت گسترش زیرساخت هایی برای تقویت بسترهای فضای مجازی و نقش آن در افزایش رضایتمندی شهروندان گفت: در راستای تبدیل شیراز به یک کلانشهر هوشمند نیازمند ایجاد و تقویت زیرساخت های ارتباطی به ویژه در فضای مجازی هستیم و شهرداری شیراز با همیاری دستگاه های خدمات رسان به دنبال اجرایی سازی شبکه های پایداری به منظور استفاده شهرندان از اینترنت پرسرعت است.

رئیس حفاری و خسارت شهرداری شیراز ادامه داد: ایجاد و تقویت شبکه اینترنت پرسرعت یکی از نیازهای اصلی جامعه در عصر کنونی است.

وی اضافه کرد: شیوع کرونا و ارائه آموزش های مجازی به همه ما یادآوری کرد که  امروزه اینترنت پرسرعت از نیاز های اصلی و  اساسی همه طیف های سنی در خانواده ها است و مجموعه شهرداری شیراز با همکاری شرکت مخابرات در تلاش است فرآیند صدور مجوزها و اجرایی سازی پروژه را تسریع کرده و در حوزه هوشمندسازی کلانشهر شیراز گام های استواری بردارد.

این مقام مسئول با تقدیر از نگاه مثبت شهردار کلانشهر شیراز و اهتمام ویژه معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در زمینه بسترسازی برای گسترش اینترنت پرسرعت در سطح شهر بیان کرد: برای اجرایی سازی این پروژه اولویت بندی هایی تعیین شده است و این طرح در ابتدا به صورت آزمایشی در شهرک «سبحان» به وسعت 2 هزار متر اجرایی خواهد شد و چنانچه شاهد افزایش چشمگیر سرعت اینترنت و سایر اهداف مورد نظر باشیم با سرعت بیشتری در سطح کلانشهر شیراز در مقیاس وسیع تری اجرایی خواهد شد.

رئیس حفاری و خسارت شهرداری شیراز از انعقاد یک تفاهمنامه همکاری میان شهرداری و شرکت مخابرات برای ایجاد 100 کیلومتر بستر سازی برای ایجاد شبکه های هوشمند در سطح شیراز خبر داد و گفت: بسیاری از شهروندان اینترنت پرسرعت را از اپراتورهای مختلف یا شرکت های خصوصی زیرمجموعه خریداری می کنند اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های لازم امکان بهره برداری کامل از ظرفیت های آن مهیا نیست.

وی افزود: به همین دلیل مجموعه مدیریت شهری شیراز در این زمینه وارد شده و فرآیند حرکت شیراز به سوی شهر هوشمند را تسریع  می کند.

صفرزاده فواید اجرایی سازی این طرح را برای شهروندان مثبت و ضروری ارزیابی کرد و عنوان کرد: با اجرایی سازی این طرح مشکل کمبود سرعت اینترنت در مقیاس وسیعی برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون برای اجرایی سازی این طرح 90 کیلومتر مجوز حفاری از سوی شهرداری شیراز صادر شده و گستره عملیاتی آن در تمامی سطح کلانشهر شیراز است.

صفر زاده تاکید کرد: همچنین امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته این تفاهمنامه میان شهرداری و شرکت مخابرات تا پایان ماه جاری به امضا رسیده و تا پایان سال اجرایی شود.

رئیس حفاری و خسارت شهرداری شیراز از عزم جدی شهرداری شیراز برای خدمت رسانی به شهروندان در حوزه های متنوع خبر داد و گفت: امروزه اینترنت پرسرعت یکی از نیازهای اصلی حرکت به سوی شهر هوشمند است و شهرداری شیراز با ایجاد بسترهای لازم در سطح شهر گام بلندی در این زمینه بر می دارد.

وی با تقدیر از آغاز نهضت آسفالت توسط شهرداری شیراز که اخیرا تا چهار میلیون متر مربع در سطح کلانشهر توسعه یافته ادامه داد: اولویت اجرای شبکه هوشمند سازی با مسیرهایی است که هنوز در مسیر نهضت آسفالت شهرداری مورد مرمت و بهسازی قرار نگرفته اند و هر چند که اجرای این شبکه با توجه به حفاری های کوچکی که انجام می دهد خللی در آسفالت معابر ایجاد نمی کند.

صفر زاده تصریح کرد: باید در نظر داشت این پروژه عظیم در حوزه گسترش و بهبود زیرساخت نقش مهمی در جهت تبدیل شیراز به یک کلانشهر هوشمند خواهد داشت و در نهایت منجر به افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد.

 

 

کد خبر 990496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha