لزوم برنامه ریزی دقیق برای گردشگری/ خوسف، قطب گردشگری خراسان جنوبی می شود

آخوندی، با اشاره به ۹۵ میراث ثبت شده شهرستان خوسف در فهرست آثار ملی، گفت: با برنامه ریزی دقیق، این شهرستان در بوم گردی و ایران گردی، به قطب گردشگری استان خراسان جنوبی تبدیل خواهد شد.

«محمد علی آخوندی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه برخی از پروژه های شهرستان خوسف شروع شده است، اظهار کرد:  این پروژه ها برای تکمیل، اعتبار لازم دارد.

 

فرماندار خوسف گفت: در این راستا ارتباط گیری با مدیران کل برای حل مشکلات و تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان خوسف در دستور کار است.

 

وی تصریح کرد: برای 14 پروژه نیمه تمام شهرستان خوسف از محل سفر استاندار سابق، قریب به پنج میلیارد تومان ۱۰۰درصد تخصیص یافته است که به زودی شاهد تکمیل این پروژه ها هستیم.

 

آخوندی با بیان اینکه یکی از مشکلات این هست که پروژه ها شروع نمی شوند، گفت: در شهرستان خوسف پروژه زیاد تعریف شده؛ اما برای زیرساخت هایی همانند آب، راه و قنوات باید همت بیشتری داشته باشیم.

 

فرماندار خوسف تصریح کرد: یکی از موضوعات شهرستان خوسف که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد، مقوله گردشگری و میراث فرهنگی است که اگر برنامه ریزیی خاصی در این موضوع صورت بگیرد، به طور قطع، خوسف در بوم گردی و ایران گردی، به  قطب گردشگری استان خراسان جنوبی تبدیل خواهد شد.

 

آخوندی ادامه داد: شهرستان خوسف در بحث آثار ثبت شده میراث فرهنگی، رتبه دوم استان خراسان جنوبی را بعد از شهر بیرجند به خود اختصاص داده است؛ چراکه  این شهرستان 95  میراث ثبت شده ملی دارد.

 

وی با اشاره به بافت تاریخی و بی نظیر شهرستان خوسف، گفت: بافت قدیمی این شهرستان هم از بُعد علمی برای تدریس در دانشگاه ها و هم در بُعد ایران گردی بسیار تاثیر گذار است، ولی با این اعتبارات خُرد و ناچیز شهرستان و استان نمی توان اقدام خاصی را انجام داد.

 

فرماندار خوسف ادامه داد: توسعه شهرستان خوسف نیازمند نگاه و تعریف پروژه در سطح ملی است.

 

آخوندی به مباحث مرتبط با گُل نرگس و عناب، دو محصول استراتژیک در شهرستان خوسف اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بحث فرآوری گُل نرگس اقدامی صورت نگرفته و سرمایه گذاران این حوزه حمایت می شوند.

 

وی گفت: ظرفیت شهرستان خوسف در بخش معادن و سنگ های قیمتی منحصر به فرد است و همه این ظرفیت ها، جنبه توریستی و اشتغالزایی دارد که در این زمنیه نیازمند نگاه ویژه و مساعدت و جذب سرمایه گذار هستیم و این مهم در اولویت کاری فرمانداری خوسف نیز قرار دارد.

 

فرماندار خوسف گفت: انتظار است تمام کسانی که به خوسف وابستگی دارند، در این شهرستان سرمایه گذاری کنند؛ چراکه در شهر توسعه و ساخت و ساز نداریم؛ بنابراین، این سرمایه گذاری باید به سمت مرکز شهرستان سوق پیدا کند.

 

آخوندی با بیان اینکه شهرستان خوسف خیرین بزرگی دارد که در  سراسر کشور در حال خدمت رسانی هستند، گفت: خیرین بومی باید برای رشد شهری و زیرساخت های شهری به کمک توسعه شهرستان بشتابند، تا توسعه محقق شود.

 

وی تصریح کرد: باید با کمک دستگاه های اجرایی شهرستان، برنامه ای میان مدت برای توسعه تعریف کنیم، همچنین برای فرآوری محصولاتی همانند گُل نرگس، عناب، معادن و سنگ های قیمتی؛ نیازمند نگاه ویژه و مساعدت هستیم؛ چراکه در اشتغالزایی استان نقشی اساسی دارد.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه افراد بومی شهرستان در راستای توسعه و ساخت و سازهای شهری کم لطفی می کنند، گفت: انتظار داریم افراد بومی و خیرین در شهرستان وطنی خودشان سرمایه گذاری کنند.

 

 

کد خبر 990562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha