آئین پایانی جایزه قلم هگمتانه در هفته کتاب برگزار می‌شود

احسانی گفت: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جایزه قلم هگمتانه (انتخاب کتاب سال) همزمان با هفته کتاب در استان همدان برگزار می شود.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: برنامه‌های مختلفی به مناسبت  هفته کتاب در استان برنامه‌ریزی شده که با توجه به شیوع بیماری کرونا عمده آن در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جایزه قلم هگمتانه (انتخاب کتاب سال استان) هم همزمان با هفته کتاب برگزار خواهد شد؛ افزود: این برنامه با مشارکت مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: به منظور تجلیل و ارج نهادن به خادمان فرهنگ مکتوب استان، فراهم کردن زمینه مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تلاش برای ارتقا سطح کمی و کیفی آثار منتشره در استان  مراسم جایزه قلم هگمتانه برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تأکید کرد: بر اساس شرایطی که در فراخوان هم عنوان شد، تمام آثار چاپ اول که در فاصله زمانی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ منتشر شده باشند و موضوع آن در رابطه با استان بوده و توسط ناشر استانی به چاپ رسیده باشند؛ در برنامه جایزه قلم هگمتانه شرکت کردند.

 

احسانی خاطرنشان کرد: بخش ویژه این رویداد مربوط به چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و آثار مولفان و پدیدآورندگان غیر بومی فقط با موضوع همدان شناسی قابل پذیرش است.

 

گفتنی است،  هفته کتاب از 24 تا 30 آبان در استان همدان برگزار می شود.

 

 

کد خبر 990601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha