وضعیت سلامتی هنرمندان آسیب دیده ایل شاهسون  رو به بهبود است

عضو شورای علمی جشنواره موسیقی نواحی از بهبود وضعیت سلامتی هنرمندان موسیقی نواحی ایل شاهسون خبر داد و گفت: به عنوان عضو جامعه موسیقی ازمعاونت امور هنری و انجمن موسیقی کرمان و اداره ارشاد اصفهان برای پیگیری وضعیت سلامتی این هنرمندان قدردانی می کنم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، حسین علی حسینی، محمد تقی محیط ، هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی ایل شاهسون  که به همراه راننده اشان محمد حسین عزیزیدر جریان بازگشت از جشنواره موسیقی نواحی کرمان به سمت محل سکونتشان  دچار سانحه تصادف شدند به بیمارستان منتقل شدند درباره آخرین وضعیت سلامتی این هنرمندان و اجراهای آنها در سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با «دامون شش بلوکی»، عضو شورای علمی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به گفتگو نسته ایم که در زیر می آید:

 

آخرین وضعیت  سلامتی حسین علی حسینی، محمد تقی محیط و محمد حسین عزیزی  هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی ایل شاهسون چگونه است؟

در آخرین تماسی که با بیمارستان داشتم، آقای حسینی از آی سی یو به بخش منتقل شدند و حال عمومی شان خوب است و دیگر خطری تهدیدشان نمی کند. آقای محیط هم به هوش آمدند و حال عمومی شان تحت کنترل است و رو به بهبودی است و وضعیت آقای عزیزی که در بیمارستان اردستان عمل شدند هم رو به بهبود است  و هیچ خطری ایشان را تهدید نمی کند.

 

کیفیت اجراهای هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی ایل شاهسون در سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان  چگونه بود؟

اجراهای این دوره جشنواره موجز دقیق و خوب بود و یکی از اجراهای خوب و خاص سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران اجرای هنرمندان ایل شاهسون بود که هم زبان و هم لهجه  ترکی شاهسونی آنها متفاوت بود و هم قالب شعری آنها که  هجایی بود و با شعر فارسی که دارای اوزان و عروضی باشد فرق داشت ، این هنرمندان حتی  سبکی که اجرا می کردند، منحصر به فرد و خاص بود و در اصطلاح محلی به آن «لیلانا»می گویند که خیلی خوب و متبحرانه ان  اجرا شد و ساز چگور زدند، آقای حسینی ساز می زدند و آقای مطیع آواز خواندند، چگور شاهسون از گونه های سازی موسیقی نواحی ایران است.

 

 

موضوع سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران «دو بیتی خوانی» بود آیا تمامی اجراها به همین سبک و سیاق بود؟

در جشنواره امسال اجراهای خوب و دقیق و مرتبط با موضوع «دوبیتی خوانی» بود، هر هنرمند قبل از اینکه به صحنه برود درباره برنامه اجرایی اش من، فواد توحیدی و دکتر مراتی توضیحات کارشناسی می دادیم  و سپس هنرمند به اجرا می رفت؛ امسال جشنواره به خاطر کرونا تماشاگر نداشت و  برنامه ها از شبکه جام جم و آپارات و صفحه اینستاگرام انجمن موسیقی پخش زنده می شد.

 

 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و انجمن موسقی این شهر هر سال میزبان خوبی برای جشنواره موسیقی نواحی است؟

 بله؛ اداره کل ارشاد استان کرمان، مردم کرمان و دست اندرکاران موسیقی  استان کرمان خصوصا آقای سورج یاسایی، مدیر انجمن موسیقی کرمان که خودشان از هنرمند خوب استان کرمان هستند مهمان نوازی خوبی از هنرمندان نواحی دارند؛ آقای یاسایی خیلی تعامل خوبی با هنرمندان در جشنواره نواحی داشتند. مخصوصا برای گروه شاهسون که برای اماکن و پذیرایی آنها سنگ تمام گذاشتند حتی برای 24 ساعت هم هتل آنها را شارژ کرده بودند که این گروه به دلیل مشکلات شخصی مجبور بودند سریع به شهرشان برگردند؛ آنها در بخش هزینه های رفت و آمد  گروه ها هم تعامل خوبی داشتند و گروه ها با رضایت کامل از این حیث رفته بودند،.

 

و در پایان حرفی و یا سخنی اگر دارید بفرمایید؟

 من به عنوان یک جامعه موسیقی نواحی و عضوی از شورای محلی جشنواره از مسئولان موسیقی کرمان تشکر کنم و در پایان یک تشکر هم از آقای ثابت نیا و مسئولان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ارشاد اصفهان دارم که نهایت همکاری را برای سلامتی این عزیزان  در بیمارستان اصفهان داشتند.

کد خبر 990609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha