برگزاری طرح جامع مجازی «راه مهندسی» برای دانشجویان ورودی جدید

صلاحی، از برگزاری طرح جامع مجازی «راه مهندسی» در ترم جدید برای دانشجویان ورودی جدید رشته های مهندسی در استان با هدف دغدغه مندسازی دانشجویان در حوزه صنعت و ایجاد شناخت نسبت به مسائل آن با رویکرد حل مساله خبر داد.

«ابوذر صلاحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه طرح جامع مجازی راه مهندسی برای دانشجویان ورودی جدید رشته های فنی و مهندسی دانشگاه های استان برگزار می شود، گفت: از آنجا که در نظام آموزشی و تربیتی دانشگاه، عدم اهتمام به رفع نیازهای کشور و مساله محور نبودن نظام آموزشی دانشگاه، منتقل نشدن دید جامع به دانشجویان نسبت به رشته های مورد نظرشان از دو منظر سیاست گذاری و  عدم شناخت نسبت به فعالیت و شغل آینده خود، از خلاء های موجود و نقطه ضعف جدی دانشگاه ها محسوب می شود، بسیج دانشجویی طرح جامع راه مهندسی را طراحی و اجرا می کند.

 

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: در این طرح دانشجویان با رشته تحصیلی، گرایش، فرصت های شغلی، نقش رشته تحصیلی در حل مسائل جامعه و غیره با برگزاری سلسله برنامه های متنوعی از قبیل سخنرانی، پرسش و پاسخ و بازدید علمی هدفمند به صورت عمومی و تخصصی به تفکیک هر رشته آشنا می شوند.

 

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در این طرح سه هدف عمده را دنبال می کند، افزود: هدف اول اینکه به هر دانشجو یک دید جامع و تخصصی از رشته تحصیلی و فضایی که در آن قرار دارد، داده شود.

 

صلاحی گفت: دومین هدف ما دادن اعتماد به نفس و نشان دادن «ما می توانیم» است، در واقع وقتی ما به یک دید جامع و کامل رسیدیم باید یک کاری انجام دهیم و نقش آفرینی کنیم، لذا برای این مرحله در نظر داریم از مسئولان شرکت های دانش بنیان و  کار آفرینان موفق دعوت کنیم تا مسیری که طی کرده اند و به موفقیت رسیده اند را شرح دهند.

 

وی افزود: هدف سوم از این طرح، دادن حس مسئولیت پذیری و تعهد به دانشجویان است، در واقع با اجرای طرح «راه مهندسی» به دنبال دغدغه مندسازی دانشجویان در حوزه صنعت و ایجاد شناخت نسبت به مسائل آن با رویکرد حل مساله هستیم.

 

 

کد خبر 990624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha