تخلف و برداشت غیرمجاز شن از رودخانه‌ها سبب توقف عملیات می‌شود

انصاری با اشاره به اینکه برداشت شن از رودخانه تنیان کاملا کارشناسی‌شده است گفت: مشاهده تخلف در رودخانه‌ها سبب توقف عملیات می‌شود.

«ابراهیم انصاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با اشاره به گلایه برخی از اهالی منطقه تنیان مبنی بر برداشت غیرمجاز شن از رودخانه‌های این منطقه اظهار کرد: برخی اظهار نظرها درخصوص برداشت غیرمجاز شن غیرکارشناسی و چنانچه در رودخانه‌ها تخلفی مشاهده یا گزارش شود قطعا نسبت به توقف عملیات اقدام می‌شود.

 

دادستان صومعه‌سرا افزود: یکی از موضوعاتی که در سطح شهرستان صومعه‌سرا موجب ایجاد چالش و هزینه‌های عمرانی زیادی همراه با خسارات جانی یا مالی می‌شود، وقوع سیلاب‌های ناشی از باران‌های شدید است.

 

وی گفت: در این راستا و برای جلوگیری از وقوع هرگونه حوادث ناشی از این بحران، بازسازی محل‌های تخریب شده، دیواره‌سازی یا ایجاد کف بند در مسیر رودخانه جلسات متعدد با حضور مسولان شهرستان برگزار شده است.

 

انصاری تصریح کرد: براین اساس اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم به عمل آمده تا شرکت پیمانکار نسبت به ساماندهی رودخانه‌ها و ترمیم مسیر یا اصلاح آن، دیواره سازی و یا کف‌بند در مناطقی که ضرورت بر انجام آن از ناحیه مشاور آب منطقه در طرح اعلام شده است، اقدام کند.

 

دادستان صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: در قبال انجام این اقدامات هم باید از مصالح رودخانه‌ای، در آن طرح استفاده کند و هم هزینه‌های مربوط به اجرای طرح نیز تهاتر شود.

 

وی اظهار کرد: بر همین اساس در منطقه تنیان که در سال‌های گذشته شاهد وقوع سیل و خسارت بوده‌ایم و به دفعات از ناحیه اهالی محل نیز درخواست‌هایی در راستای ساماندهی آن رودخانه شده بود، اقدامات لازم در سال گذشته صورت گرفت و همچنان اقدامات مربوط به ساماندهی آن رودخانه ادامه دارد.

 

انصاری افزود: در عین حال برخی از اشخاص که گویا در آن رودخانه برای خود منافعی داشته و یا به‌صورت مستمر برداشت غیرمجاز شن و ماسه از آن محل داشته‌اند، منافع خود را در خطر دیده‌ و اظهارات غیرکارشناسی در زمینه برداشت مصالح مطرح می‌کنند این امر در حالی است که تمام این اقدامات با اخذ نظریات کارشناسی و بدون توجه به موضوعات سیاسی بوده است.

 

دادستان صومعه‌سرا گفت: بر حسب ابلاغ صورت گرفته به ادارات متولی امر، کلیه امورات مربوط به ساماندهی آن رودخانه می‌بایست با حضور ناظر آب منطقه‌ای بوده و چنانچه در جهت تهاتر برداشت‌هایی انجام شود، از ناحیه اداره صنعت و معدن لیست تعداد و وزن مصالح برداشت شده به صورت روزانه در جهت نظارت و جلوگیری از هر گونه سواستفاده به دادستانی ارسال شود.

 

وی با بیان اینکه چنانچه در رودخانه‌ها تخلفی مشاهده یا گزارش شود قطعا نسبت به توقف عملیات اقدام می‌‌شود خاطرنشان کرد: همچنین اگر براثر تردد‌ خودروها در محل به زیرساخت‌های جاده‌ای آسیبی وارد شود پیمانکار نیز موظف است در جهت تعمیر و بازسازی آن اقدام نماید.

 

کد خبر 990648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha