اجرای طرح رحمت و تربیت ۶۰۰ حافظ قرآنی در زندان های استان زنجان

به گفته جوادی، در راستای تربیت ۶۰۰ حافظ قرآنی در بین زندانیان و خانواده ها طرح رحمت در زندان های استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامین و تربیتی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تربیت 600 حافظ قرآنی در بین زندانیان و خانواده ها طرح رحمت در زندان های استان اجرا می شود.

 

محمد جوادی، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه

ای با همین موضوع با دادگستری استان در راستای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که با تقویت باورهای دینی و تبیین علوم و معارف قرآنی شاهد کاهش جرم و بازگشت زندانیان به زندان می شویم.

 

وی به اهداف برگزاری این طرح اشاره کرد و افزود: تقویت باورهای دینی، توسعه و تعمیق فرهنگ نماز و قرآن، توسعه برنامه‌های اصلاح و تربیت و ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی متناسب با نیاز جامعه هدف از اهم اهداف این طرح است.

 

به گفته جوادی، زندانیانی که در این طرح در بخش‌های مختلف از جمله روخوانی و روان‌خوانی قرآن، ترجمه قرآن و نماز، حفظ جزء موفق به دریافت گواهی‌نامه شوند یا در آزمون حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه نمره قبولی کسب کنند، از طرح‌های تشویقی شامل مرخصی بهره‌مند می‌شوند و حتی حافظان کل قرآن می‌توانند مشمول عفو موردی شوند.

 

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان، بر ضرورت تاسیس موسسه قرآنی در زندان ها به همت خیرین اشاره کرد و گفت: جمعیت کیفیری زندان‌های استان ۲۵۰۰ نفر است.

 

کد خبر 990709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha