​محدودیت جدید کرونایی در گرگان و گنبدکاووس/ جزئیات مشاغلی که فعالیت آنها محدود شد

حق شناس گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا در گرگان و گنبدکاووس محدودیت های جدید کرونایی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز (شنبه 17 آبان) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: امروز در ستاد ملی کرونا کشور اعلام شد که استان گلستان از نظر ابتلا به کرونا به ازای هر 100 هزار نفر 12 نفر مبتلا به کرونا شده است که از میانگین کشور پایین تر است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: براساس این گزارش همچنین تعداد افرادی که بر اثر کرونا فوت شدند نزدیک به 35 نفر به ازای هر یک میلیون نفر است که در استان گلستان این عدد کمتر از 20 نفر گزارش شده است.

 

حق شناس تاکید کرد: امروز مصوبه ای در ستاد ملی کرونای کشور داشتیم که در مراکز استان ها و شهرهای پرجمعیت و یا 200 هزار نفر جمعیت جدول شغلی گروه دو حداکثر فعالیت آنها از 18 عصر به بعد به مدت یک ماه از 20 آبان تا 20 آذر محدود می شود.

 

وی با بیان اینکه همچنین براساس مصوبه هفته گذشته فعالیت گروه های سه و چهار نیز در شهرهای قرمز محدود شده است، بیان کرد: هفت شهر قرمز و هفت شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

 

استاندار گلستان ابراز داشت: همه شهرهایی که قرمز هستند مدیرکل دستگاه های اجرایی مجاز هستند که دورکاری را با اولویت بانوان اجرایی کنند.

 

گفتنی است، کسب و کارها و گروه شغلی دو شامل؛ مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی ها، آب میوه و بستنی فروشی ها، آرایشگاههای مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی ها، مشاوران املاک، فروشگاههای لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل اختصاص دارد.

 

کسب و کارهای گروه شغلی سه شامل مدارس، دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه ها و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری را شامل می شود.

 

همچنین کسب و کارهای گروه شغلی چهارم نیز شامل همایشها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزشهای پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه ها، چایخانه ها و قهوه خانه ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش ها، شهربازی ها و مراکز تفریحی آبی می شود.

 

کد خبر 990734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha