برخورد قانونی با برگزار کنندگان مراسمات ترحیم و عروسی

کلانتری به پخش کلیپی در ارتباط با مراسم عروسی در یکی از شهرستان ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با کسانی که در این گونه مراسمات نقش کلیدی دارند، برخورد جدی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۱۷ آبان) در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا تاکید کرد: با کسانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند تحت هیچ شرایطی تعارف نداریم، قطعا به مراکز قضایی معرفی خواهند شد تا با انها برخورد قانونی صورت گیرد و جریمه شوند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عوامل ۱۱۰، دفاتر پیشخوان، دفاتر ثبت، حمل و نقل و پایانه ها و بانک ها، ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند اما برخی از مراجعه کنندگان به آنها رعایت نمی کنند و به این گونه افراد نباید خدمات ارائه شود.

 

کلانتری با تاکبد به اینکه، در توزیع کالاهای اساسی در مراکز و فروشگاه ها نظارت کافی انجام شود، گفت: تعداد فروشگاه و واحد توزیع این کالاها زیادتر و نظارت ها به خوبی انجام گیرد تا تجمعات کمتر شود.

 

وی با اشاره به اینکه، صنف نانوایی ها در رعایت پروتکل های بهداشتی خوب عمل کرده اند و به همین خاطر ما وظیفه داریم از آنها تشکر کنیم تاکید کرد: این کار خوب باید با دقت بیشتری تداوم داشته باشد و رها نشود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، کارکنان داروخانه ها و مطب ها صد درصد مسائل و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند اما مراجعه کنندگان آنها به خوبی رعایت نمی کنند، گفت: مراجعین هم باید موظف به رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک باشند و باید به کسانی که رعایت نمی کنند خدمات ارائه نشود.

 

وی یادآور شد: الان ۸۰ درصد مردم ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند  اما ۲۰ درصد افرادی هستند که رعایت نمی کنند و تمام زحمات این ۸۰ درصد و شبکه بهداشت و درمان را هدر می دهند.

 

کلانتری به پخش کلیپی در ارتباط با مراسم عروسی در یکی از شهرستان ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این گونه تجمعات با هیچ منطقی همخوانی ندارد و برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی لازم است بزرگان و مسئولین ورود کنند، چنانچه امام جمعه و فرماندار هم به خوب ورود کرده اند و باید برخورد قانونی نیز صورت گیرد.

 

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد با کسانی که در این گونه مراسمات نقش کلیدی دارند برخورد جدی می شود.

 

کلانتری ابراز داشت: پزشکان، پرستاران، خانه های بهداشت، فرمانداران و دستگاه مختلف شبانه روز با سختی زحمت می کشند اما متاسفانه عده اندکی به راحتی زحمات را به هدر می دهند که قطعا شناسایی و با آنها برخورد خواهد شد. 

 

وی تاکید کرد: چاپخانه هایی که تاریخ و یا اطلاعیه مراسمات جشن و عروسی، ترحیم و تدفین را چاپ می کنند و یا بنر می زنند با آنها برخورد قانونی شود.

 

کلانتری گفت: به کسانی که ماسک نمی زنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند، خدمات ارائه نشود.

 

وی ابراز داشت: جایگاه های سوخت استان که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند به مراکز قضایی معرفی شوند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم باید خدمات بانکی بگیرند، گفت: بانک ها تلاش کنند تا خدمات غیرحضوری به مراجعین خود را افزایش دهند. 

 

کلانتری یادآور شد: میزان شیوع بیماری کرونا در استان به نسبت نرم کشوری نزدیک به سه برابر شده است و به همین میزان هم باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه شود.

 

وی یادآور شد: خدماتی که با بیماران کرونایی همه نقاط استان در بیمارستان های شهید رجایی گچساران، دهدشت و شهید جلیل یاسوج ارائه می شود یکی است و هیچ فرقی نمی کند و اگر بیماران کرونایی در بیمارستان شهید جلیلی زیادتر است به خاطر درصد بالای بیماران در شهرستان های بویراحمد و دنا می باشد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تدابیر به عمل آمده به زودی با فعال کردن خط جدید تولید اکسیژن کمبودی در این خصوص نخواهیم داشت.  

کد خبر 990751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha