منافع ایران در بارانداز ریلی آستارا رعایت نمی شود

مرحبا با بیان اینکه منافع ایران در بارانداز ریلی آستارا- آستارا رعایت نمی شود، گفت: در این رابطه با کسی تعارف ندارم و سکوت نمی کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «غلامرضا مرحبا» امروز ( شنبه ۱۷ آبان)  در آیین تکریم و معارفه مدیرکل گمرک این شهرستان  که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: گمرک آستارا نقش حیاتی در کشور دارد.


نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گمرک آستارا در اقتصاد این شهرستان نقش و جایگاه مهمی دارد، افزود: منافع کشور از طریق مرز آستارا تامین می‌شود و مرز این شهرستان یکی از مرزهایی بود که در ایام تحریم به داد کشور رسید.


وی به خطیر و مهم بودن مسئولیت‌پذیری در اداره‌کل گمرک شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت: فردی که مسئولیت گمرگ آستارا را می پذیرد شاهرگ حیاطی اقتصاد و معیشت مردم را در دست می‌گیرد، چراکه منبع پویایی اقتصاد در این شهرستان مرزنشین، گمرک است.

 

مرحبا گفت: اقدامات مدیر کل گمرک آستارا در معیشت مردم و اقتصاد این شهرستان مهم است چرا که کار وی هم می تواند سفره مردم را تنگ کرده و یا رونق دهد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لایحه قانون اصلاح امور گمرکی به‌زودی به کمیسیون اقتصادی می آید و درباره آن بحث خواهد شد.


وی با بیان اینکه وضعیت بارانداز ریلی آستارا-آستارا خوب نیست، تصریح کرد: در اجرای راه‌آهن رشت-آستارا بین راه‌آهن و شرکت خاتم‌الانبیا اختلاف‌نظر وجود دارد و این مشکل باید برطرف تا این پروژه راه بیفتد.


نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت افزود: خط ریلی رشت- قزوین زمانی صرفه اقتصادی دارد که خط ریلی رشت-آستارا تکمیل شده و به بهره برداری برسد.


مرحبا با بیان اینکه جمهوری آذربایجان بدون سرمایه‌گذاری در حال برداشت از بارانداز ریلی آستارا -آستارا است، تصریح کرد: طرف آذری پیش‌ از ‌این به صورت BOT بارانداز ریلی آستارا-آستارا را برداشته و قرار بود پس از سرمایه‌گذاری در آن اقدام به بهره‌برداری کند که این مهم تحقق نیافت.

 

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در برابر راه‌آهن جمهوری آذربایجان ضعیف عمل می‌کند، اظهار کرد: در بارانداز ریلی آستارا-آستارا منافع جمهوری اسلامی ایران به‌هیچ‌وجه رعایت نمی‌شود و دراین‌ رابطه با کسی تعارف ندارم و سکوت نمی کنم.


مرحبا با بیان اینکه پیگیر تصویب منطقه آزاد تجاری آستارا خواهم بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تصویب این طرح موانع زیادی دارد طرح را پیگیر و دفاع می کنم.


گفتنی است، در پایان این آیین از زحمات رسول امیدی مدیرکل پیشین گمرک قدردانی و کریم رسولی به عنوان مدیرکل جدید گمرک این شهرستان منصوب و معارفه شد.

کد خبر 990788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha