بیش از چهارهزار نفر از طرح آمران سلامت بهره مند شدند

خورشیدی گفت: در طرح آمران سلامت چهارهزار و ۸۹۲ شهروند آستارایی و مسافر از خدمات جمعیت هلال احمر این شهرستان بهره مند شدند.

«حسین خورشیدی» امروز(شنبه، ۱۷ آبان) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آستارا، اظهارکرد: طرح آمران سلامت برای پیشگیری از شیوع کرونا از ۵ الی ۱۵ آبان با مشارکت اعضا و داوطلبان هلال احمر در شهرستان آستارا اجرا شد.

 

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا با بیان اینکه در راستای اجرای طرح آمران سلامت چهار پایگاه سیار در نقاط مختلف شهر و یک پایگاه ثابت در بازار ساحلی دایر شده بود، افزود: در قالب اجرای این طرح چهار هزار و ۸۹۲ شهروند آستارایی و مسافر از خدمات جمعیت هلال احمر بهره مند شدند.

 

وی با اشاره به اینکه تیم های سه نفره اعم از داوطلبین پسر و دختر در اجرای طرح آمران سلامت مشارکت دارند، تصریح کرد: کم کردن شدت شیوع کرونا در سطح جامعه، افزایش مشارکت اجتماعی اعضاء و داوطلبان و فعال کردن خانه های داوطلب از اهداف اجرای این طرح بود.

 

خورشیدی گفت: اعضای داوطلب طی ۱۱ روز علاوه بر ارائه راهنمایی ‌های لسانی نسبت به رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی به ویژه ماسک، فاصله اجتماعی و ضدعفونی دست ها، یک هزار و ۱۴۰ عدد ماسک به مردم اهدا کردند.

 

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا با بیان اینکه در این مدت همچنین ۱۰ لیتر مواد ضدعفونی بین مردم توزیع شد، افزود: در مدت اجرای طرح همچنین ۷۵۰ جفت دستکش یکبار مصرف بین شهروندان و مسافرین توزیع شد.

 

خورشیدی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، اقدامات موثری در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس همچون اجرای غربالگری و تب‌ سنجی انجام داده و در حوزه‌ های امدادرسانی، توزیع اقلام حمایتی و همراهی با کادر درمان و گروه‌ های جهادی پیشگام بوده‌ است.

کد خبر 990824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha