فعالیت ۱۱ دفتر تسهیلگری در خوزستان/ دستگاه‌های اجرایی همکاری بیشتری با دفاتر تسهیلگری داشته باشند

شلیش‌پور با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی آنچنان که باید و شاید همکاری لازم را با دفاتر تسهیلگری ندارند گفت: ۱۱ دفتر تسهیلگری در شهرهای اهواز، خرمشهر، دزفول و مسجدسلیمان در حال فعالیت هستند.

«یعقوب شلیش‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی سازمان اجتماعی کشور، دفاتر تسهیلگری محله‌ای اکنون در حال پایش و رصد هستند که این گام نخست فعالیت این دفاتر محسوب می‌شود.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: تمام ظرفیت‌های اجتماعی هر محله توسط کارشناسان در حال شناسایی است هرچند که نمود عملکرد دفاتر تسهیلگری در مدت زمان اندک تشخص داده نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه موضوع جذب نیرو برای دفاتر تسهیلگری باید با دقت بیشتر صورت گیرد اضافه کرد: فلسفه وجودی دفاتر تسهیلگری ارتباط با ساکنان مناطق محروم است، بنابراین داشتن ارتباطات گسترده و تخصص علمی از شاخصه‌های کارشناسان دفاتر تسهیلگری است.

 

شلیش‌پور با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی آنچنان که باید و شاید همکاری لازم را با دفاتر تسهیلگری ندارند افزود: بر اساس پایش‌های انجام شده نواقص مناطق محروم در حال شناسایی هستند و تلاش ما بر این است که بتوانیم هرچه بیشتر مناطق کم‌برخوردار را توانمندتر کنیم.

 

وی با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری می‌توانند بازوان موثری برای اداره کل امور اجتماعی باشند عنوان کرد: بر اساس فلسفه تعریف شده برای دفاتر تسهیلگری این دفاتر در مناطق محروم و کم‌برخوردار ایجاد می‌شوند، اما با توجه به محدودیت‌های اعتباری اکنون توانایی ایجاد دفاتر در همه مناطق کم‌برخودار خوزستان را نداریم.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه برای تعیین دفاتر تسهیلگری اولویت‌های ویژه‌ای تعیین شده است ابراز کرد: 11 دفتر تسهیلگری در شهرهای اهواز، خرمشهر، دزفول و مسجدسلیمان راه‌اندازی شده که از این تعداد هشت دفتر در اهواز است؛ این دفاتر در مقایسه با مناطق محروم بسیار ناچیز است از این رو درخواست راه‌اندازی دفاتر در سایر مناطق محروم را داده‌ایم.

 

وی با اشاره به وضعیت حاشیه‌نشینی در استان خوزستان تصریح کرد: ما در کلانشهر اهواز بیش از 450 هزار نفر و در کل استان 750 هزار نفر حاشیه‌نشین داریم که در کشور رتبه دوم حاشیه‌نشینی به خوزستان تعلق دارد که این مهم یکی از چالش‌های مهم برای ما در این دوره است از این رو در صدد تلاش برای رفع برخی مشکلات آنها هستیم.

 

شلیش‌پور یاد آور شد: مهم‌ترین چالشی که ما در مناطق محروم و حاشیه‌نشینی با آن مواجه هستیم کم‌کاری برخی دستگاه‌ها بوده هر چند که اقداماتی صورت گرفته اما این کافی نیست، بنابراین می‌طلبد که همه دستگاه‌ها برای برطرف کردن مشکلات در این امر ورود کنند.

 

کد خبر 990836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha