وضع فعلی آمریکا آخر لیبرال دموکراسی است/در  انتخابات آمریکا بسیاری از دروغ‌های امریکایی‌ها  روشن شد

صفارهرندی با اشاره به اینکه وضع کنونی امریکا، آخر خط لیبرال دموکراسی است، گفت: کسانی که می‌گویند لیبرال دموکراسی نهایت مدنیت و فرمولی برای اداره جوامع است اگر می‌خواهند آخر خط آن را ببینند به وضع کنونی امریکا نگاه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد حسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته (شنبه ۱۸ ابان) در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما گفت: وضع کنونی امریکا، آخر خط لیبرال دموکراسی است. کسانی که می‌گویند لیبرال دموکراسی نهایت مدنیت و فرمولی برای اداره جوامع است اگر می‌خواهند آخر خط آن را ببینند به وضع کنونی امریکا نگاه کنند.

 

وی گفت: انتخابات اخیر امریکا فرصت خوبی برای ملت ما و ملت‌های آزادیخواه دنیاست که امریکای بدون روتوش و واقعی را ببینند.

 

صفارهرندی با بیان اینکه حضور ترامپ به شفاف شدن واقعیت امریکا کمک کرد افزود: باوجود اینکه برای ما برنده و بازنده انتخابات امریکا تفاوتی ندارد، اما این انتخابات چهره شفاف تری از جریان‌های سازنده قدرت در امریکا را مشخص می‌کند.

 

وی گفت: آنچه که در امریکا اتفاق می‌افتد به علت قانون پر از تناقض و پرسش‌های بی پاسخ در این کشور است. این دعوا‌ها همیشه بوده است، اما تلاش کرده اند تا صدای آن را کسی نشنود، اما ترامپ که پررویی بیشتری دارد آن را شفاف کرده است.

 

وی گفت: برخی می‌گویند آنچه که می‌بینیم ظاهر انتخابات امریکاست و باطن آن در جای دیگری انجام می‌شود و نتیجه را نیز آن‌ها اعلام می‌کنند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اکنون پرسش این است که چرا برای ۲ درصد آرای باقیمانده، اعلام نتیجه دو سه روز معطل مانده است.

 

وی گفت: این مشخص می‌کند کسانی برای آینده امریکا در حال تصمیم گیری هستند.

 

صفارهرندی افزود: ساز و کار انتخابات امریکا نشان می‌دهد رأی مردم چندان در سرنوشت شان دخالت ندارد.

 

وی گفت: در این انتخابات بسیاری از دروغ‌های امریکایی‌ها از جمله ادعای تسلیم بودنشان به شرایط قانونی روشن شد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در ایران کسی پیش از اتمام رأی گیری خود را پیروز انتخابات دانست البته گفتند به دموکراسی آشنا نبوده است، اما رئیس جمهور امریکا که مدعی دموکراسی است پیش از پایان انتخابات، خود را پیروز آن اعلام می‌کند.

 

وی با اشاره به اظهارات ترامپ و پسرش که گفتند شب خوابیدیم و رأی‌ها عوض شد گفت: این ادبیات برای مردم ما آشناست و مشخص می‌شود جنسی از سیاست پیشه ها، یکدیگر را در ادبیات نیز پیدا می‌کنند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ترامپ از ابتدا بر اساس برآوردی که از نتیجه انتخابات داشت نمی‌خواست شکست را بپذیرد و با این پیش زمینه اکنون نتیجه انتخابات را نپذیرفته است و می‌گوید چرا نتایج دیر اعلام شد.

 

وی گفت: از نگاه ترامپ و اطرافیانش نوعی از رأی دادن، قانونی و نوع دیگری از آن غیرقانونی است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنکه برای قدرت خیز برداشته است و به هر روشی می‌خواهد به کرسی قدرت برسد قانون را خودش تعریف می‌کند و پیش از اتمام رأی گیری می‌گوید من برنده هستم.

 

وی گفت: مشکل دو گروه حاکم بر امریکا در ۲۰ ــ ۳۰ سال گذشته مبنایی‌تر از آن چیزی است که بخشی از آن در انتخابات اخیر بازتاب پیدا کرده است. هر دو در باتلاق گیر کرده اند و فشار بر هر دو وارد می‌شود، اما نمی‌خواهند مشکل ساختار امریکا را بپذیرند و آن را به گردن افراد می‌اندازند و بر این اساس می‌بینیم که زمامداران امریکایی به هم می‌پرند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۴ سال آینده انتخابات پرتنش تری در امریکا اتفاق می‌افتد، زیرا مشکلات این کشور هر روز بیشتر می‌شود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: همان طوری که اتحاد جماهیر شوروی از هم پاشید ایالات متحده هم این گونه است و در آینده از هم می‌پاشد.

 

صفارهرندی با اشاره به برخی از سخنان بایدن افزود: امریکای سابق به مدد دلار‌های زیادی که داشت یارگیری می‌کرد و اکنون برای پول پارو کردن در منطقه، یقه خرپول‌های خلیج فارس را می‌گیرد و به عنوان گاو شیرده، آنان را می‌دوشد.

 

وی با بیان اینکه الگوی کنونی امریکای بدون روتوش، رسوایی برای رسانه‌های جهان است، ادامه داد: جلوه‌های مختصری از تناقضات، به مدد سواد رسانه‌ای و افشاگری رقبا، نمایان شده است.

 

صفارهرندی با اشاره به اینکه برخی رسانه‌های داخل، نشانی غلط می‌دهند افزود: چه کسی گفته است که دموکرات‌ها اهل جنگ نیستند؟ جنگ جهانی دوم، استفاده از بمب اتمی در هیروشیما و جنگ ویتنام توسط دموکرات‌ها انجام شد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: سه چهارم تحریم‌ها علیه کشورمان توسط دموکرات‌ها و یک چهارم آن توسط جمهوریخواهان، اعمال شد.

 

صفارهرندی با اشاره به اینکه شکاف‌ها در امریکا عمیق‌تر خواهد شد، گفت: تقابل رقابت به تقابل نفرت تبدیل شده است.

 

وی ادامه داد: برخی از ایالت‌های امریکا مدت هاست ساز جدایی دارند و حوادث اخیر، جدایی طلبان را مصمم‌تر کرده است. مشکل اساسی امریکا این است که احساس می‌کند قافیه را در محیط جهانی باخته است.

کد خبر 990843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha