بایدن توانایی حل مشکلات امریکا را ندارد

ظهره وند با اشاره به اینکه بایدن توانایی حل مشکلات امریکا را ندارد، گفت: جو بایدن در چاله‌ای از مشکلات دست و پا می‌زند. وی با رکود عمیق اقتصادی و شرایط به شدت دو قطبی در امریکا روبه رو است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ابوالفضل ظهره وند شب گذشته (شنبه ۱۸ آبان) در بخشخبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه جو بایدن در چاله‌ای از مشکلات دست و پا می‌زند افزود: وی با رکود عمیق اقتصادی و شرایط به شدت دو قطبی در امریکا روبه رو است.

تحلیلگر مسائل بین المللی با بیان اینکه کرونا نشان داد ساختار امریکا به ویژه در حوزه بهداشت ناتوان است گفت: امریکای امروز با امریکای زمان اوباما کاملاً متفاوت است گرچه اوباما نیز در پایان ۸ سال ریاست جمهوری خود دستاورد روشنی در سیاست خارجی نداشت.

ظهره وند افزود: امروز، امریکا ۸۴ تریلیون دلار بدهی دارد و اروپایی‌ها دیگر مستقل از امریکایی‌ها تصمیم گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه وضع شمارش آراء در ۶ ایالت امریکا کامل شکننده و رقابت شانه به شانه و در بیشتر این ایالت‌ها فاصله کمتر از ۱ درصد است گفت: تقلب و آشفتگی در رأی گیری، ترامپ را برای شکایت در مراجع حقوقی امریکا از جمله دیوان عالی این کشور امیدوار کرده است تا از موقعیت خودش دفاع کند.

ظهره وند افزود: وضع کنونی انتخابات امریکا رئیس جمهوری متزلزل را روی کار می‌آورد.

وی با بیان اینکه گروه‌هایی مستند‌های مستدل مبنی بر وقوع جرم و تقلب‌های گسترده در انتخابات ریاست جمهوری امریکا به ویژه در ایالت‌هایی که همیشه از جمهوریخواهان دفاع می‌کردند دارند گفت: نکته بسیار مهم فاصله بسیار کم آرای بایدن از آرای ترامپ است در حالی که در صد سال گذشته میزان مشارکت به این اندازه نبوده است و اگر قرار باشد بایدن پیروز شود باید سونامی از آراء به میدان می‌آمد.

ظهره وند افزود: در حالی که اوباما شخصیت کاریزما در امریکا بود، اما بایدن هیچ جذابیت گفتمانی ندارد.

کد خبر 990846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha