پرداخت ۱۰۴۴ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به تعداد ۹۴۹۳ متقاضی همدانی

توصیفیان گفت: تاکنون ۱۰۴۴ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در بانکهای عامل به تعداد ۹۴۹۳ فقره پرونده و در راستای صیانت از اشتغال ۱۲۰۳۸ نفر پرداخت شده است.

 «احمد توصیفیان » در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان ضمن تشریح جزئیات پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در خصوص آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات استان به واحدهای آسیب دیده گفت: تا کنون 10 هزار و 44 میلیارد ریال تسهیلات کرونا به تعداد 9 هزار و 493 متقاضی پرداخت شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  همدان در تشریح جزئیات پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا افزود: به دنبال شیوع ویروس کرونا و اثرگذاری آن بر فعالیت برخی از صنوف و کسب و کارها دولت با هدف حفظ اشتغال موجود در بنگاه‌ها و حمایت از کارگران، پرداخت تسهیلات حمایتی با نرخ سود ترجیحی 12درصد را مصوب کرد تا در اختیار بنگاه‌های خدماتی و تولیدی آسیب دیده از کرونا قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و فعالان اقتصادی 14 رسته منتخب از نیمه خرداد ماه آغاز شده و مشمولان برای گرفتن وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

 

وی افزود: نرخ سود تسهیلات 12درصد و دوره بازپرداخت تسهیلات، با احتساب دوره تنفس از اول آبان ماه و به مدت دو سال است و  وثایق و تضامینی که برای دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها دریافت می‌شود، متفاوت و با ارائه سفته و معرفی ضامن خواهد بود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار داشت: سقف مبلغ سفته نیز 1.5 برابر اصل سود تسهیلات است.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن بیان تسهیل دولت و بانکها در تضامین و وثایق این گونه تسهیلات گفت: تسهیلات تا سقف 16میلیون تومان، نیازمند سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک و تسهیلات 16میلیون تا 48میلیون تومانی نیازمند سفته متقاضی یا چک به همراه یک ضامن است.

 

توصیفیان گفت: تسهیلات 48تا 160میلیون تومانی، به سفته متقاضی یا چک با دو ضامن نیاز دارد و  برای وام 160تا 200میلیون تومانی ارائه سفته متقاضی یا چک به همراه سه ضامن لازم است و برای درخواست تسهیلات بالاتر از 200 میلیون تومان هم ارائه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت یا به تشخیص بانک ارائه وثیقه‌های متعارف موردنیاز است.ا

 

وی درادامه افزود: تاکنون 1938 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی به بانکهای عامل معرفی شده است  و  1044 میلیارد ریال با تعداد 9493 فقره پرونده   در راستای صیانت از اشتغال 12038 نفر تسهیلات در بانکهای عامل پرداخت شده است.

 

وی اظهار داشت: همچنین تعداد 5876 طرح با اشتغال 9068 نفر و  مبلغ 895  میلیارد ریال در حال تکمیل مدارک و اخذ تسهیلات از بانکهای استان هستند که ضروری است کلیه عزیزان بانکهای عامل ضمن اخذ و تکمیل مدارک متقاضیان، نهایت تلاش را با توجه به مهلت محدود باقیمانده پرداخت تسهیلات تا پایان آبان ماه داشته باشند .

کد خبر 990893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha