جزئیات آزمون مرحله دوم ارزیابی حافظان قرآن اعلام شد + نشانی و زمان آزمون

مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به جزئیات آزمون مرحله دوم ارزیابی حافظان قرآن گفت: مجموعاً ۳ هزار و ۹۷ نفر از حفاظ در آزمون کتبی در رشته‌های ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم شرکت کرده‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: محمد رمضانی‌فرد، مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به جزئیات مرحله دوم آزمون پانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن گفت: این آزمون از این هفته در سراسر کشور در زمان‌بندی مختلف برگزار می‌شود.

 

وی افزود: مجموعاً سه هزار و ۹۷ نفر مجاز به حضور در آزمون هستند. این تعداد شامل دو هزار و ۳۱۵ نفر خانم و ۷۸۲ نفر آقا هستند که در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم شرکت کرده‌اند. این افراد امتیاز لازم را از طریق آزمونی که در ابتدای مردادماه سال جاری برگزار شد، دریافت کرده‌اند.

 

رمضانی‌فرد گفت: به‌ ترتیب ۶۶۲ نفر در رشته حفظ ۱۰ جز، ۴۲۴ نفر در رشته حفظ ۲۰ جز و در مجموع در رشته حفظ قرآن دو هزار و ۱۱ نفر از حفاظ حدنصاب لازم را برای حضور در آزمون پیدا کرده‌اند که می‌توانند در مرحله دوم شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه این آزمون در بخش حُسن حفظ برگزار خواهد شد، اظهار کرد: فایل صوتی تلاوت قبول‌شدگان در بخش حسن حفظ جهت ارزیابی در بخش‌های تجوید، صوت و لحن‌ و وقف و ابتدا به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال خواهد شد و نتایج نهایی این آزمون اواسط دی‌ماه سال جاری اعلام خواهد شد.

 

رمضانی‌فرد با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط کرونا، تمام تلاش بر این است که حفاظ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مناسب وارد فضای آزمون شوند، گفت: به دلیل اینکه تجمعی هم وجود ندارد از لحاظ برگزاری آزمون هیچ مشکلی نخواهیم داشت. شیوه برگزاری آزمون هم به این شکل است که حسن حفظ افراد از سوی دو داور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

با توجه به شرایط کرونا، ۵۰ حوزه آزمون به‌گونه‌ای در نظر گرفته شده است تا حفاظ حداقل تردد را بین شهر‌ها داشته باشند، اما در برخی از مناطق به دلیل کمبود امکانات حفاظ مجبور خواهند شد که مسافتی را برای رسیدن به مرکز آزمون طی کنند.

 
 
کد خبر 990908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha