دبیرخانه خرید کتاب در خراسان شمالی فعال می شود

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، راه اندازی دبیرخانه خرید کتاب در استان را از جمله برنامه های هفته کتاب معرفی کرد.

«رضا رضایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تشریح برنامه های هفته کتاب با اشاره به اهمیت مطالعه کتاب و توجه به این امر از سوی متولیان، برگزاری کارگاه های آموزشی تربیت تسهیلگر مطالعه و مربیان باشگاه های کتابخوانی حداقل در 20روستای استان و برگزاری کارگاه آموزشی طرح نویسی ویژه روستاهای مستعد دوستدار کتاب را از اهم برنامه های اجرایی در هفته کتاب برشمرد.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: معرفی تازه های نشر استان در فضای مجازی، اجرای حداقل 10برنامه شاخص در فضای مجازی، اجرای ویژه برنامه های کتابخوانی در جلسات ادبی و محافل کتابخوانی، هم اندیشی با ناشران استان و تقدیر از ناشران برتر، راه اندازی دبیرخانه خرید کتاب استان، اهدا کتاب به باشگاه های کتابخوانی و مراکز فرهنگی و هنری و تبلیغی از دیگر برنامه ها به شمار می رود.

 

رضایی، رونمایی از کتاب «خنیانگران خطه خورشید با راویان سوز و ساز از گلیل تا شاه جهان» به پژوهش و نویسندگی «شعبان اسلامی» و پیگیری اجرای طرح استارت آپ نشر را به دیگر برنامه های این هفته افزود.

 

وی افزود: توسعه کتابخانه های خانگی روستایی در سطح استان، ثبت باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در سطح روستاها، نشست با انجمن های فرهنگی و هنری و بازدید از کتاب فروشی ها هم در هفته کتاب و کتابخوانی امسال اجرایی می شود.

 

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 990910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha