خراسان شمالی در مسیر احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی، از ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی شهری و ۹ هزار واحد روستایی خبر داد و گفت: اداره کل بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان، موظف به شناسایی افراد فاقد مسکن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «غلامرضا هوایی» در جلسه ساخت مسکن برای اقشار ضعیف و کم درآمد فاقد مسکن، اظهار کرد: تا کنون برای همکاری در اجرای این طرح با بنیاد مستضعفان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و بنیاد برکت رایزنی شده است.

 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی، با بیان اینکه با شرایط ویژه ای واحدهای مسکونی در هر شهر احداث و به متقاضیان واگذار می شود، خاطرنشان کرد: مسائل فنی این طرح در شورای مسکن مطرح و بررسی می شود.

 

هوایی، ابراز امیدواری کرد که تا دو سال آینده خراسان شمالی با ساخت 20 هزار واحد مسکونی، از فهرست استان های بی خانه کشور خارج شود.

 

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی در شهرستان ها و بنیاد مسکن در روستاها مکلف به جانمایی زمین هستند، خواستار شناسایی شرکت های انبوه ساز برای همکاری در اجرای این طرح شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: این استان در بحث واگذاری زمین جزو برترین های کشوری است.

 

«عبدالمجید نژاد صفوی» با بیان اینکه بعد از انقلاب  مسکن مهر از بزرگ ترین طرح هایی بود که اجرایی شد، افزود: با این وجود هنوز 45 هزار واحد استیجاری در استان شناسایی شده است.

 

«علی محمدی» مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی نیز در این جلسه از شناسایی 9 هزار خانوار روستایی فاقد مسکن خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن و اجرای این طرح عظیم به پیشنهاد معاون عمرانی استاندار، تا حد زیادی دغدغه های مسکن در استان مرتفع می شود.

 

 

 

کد خبر 990958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha