تعطیلی  بازار جمعه لنگرود به علت شیوع بیماری کرونا

حیدری از تعطیلی یک هفته ای بازار جمعه لنگرود خبر داد و گفت: بازارچه ملاط، باشگاه ها و سالن های ورزشی و هرگونه مراسمی در مساجد تا اطلاع ثانوی ( یک هفته) تعطیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، « رحیم حیدری » در بیست و دومین جلسه ستاد مبارزه با کرونا که امروز ( یکشنبه، ۱۸ آبان ) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه سلامتی امری مهم و ضروری است، گفت: حفظ سلامتی و جان مردم اولویت اول در تمامی تصمیمات و مصوبات ستاد مقابله با کرونا است.

 

فرماندار شهرستان لنگرود افزایش شیب بیماری کرونا را زنگ خطر دانست و اظهار کرد: همه باید علاوه بر زدن ماسک، پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 


حیدری با بیان اینکه لغو مناسبت های مهم به جهت حفظ سلامتی مردم است از تعطیلی یک هفته ای بازار جمعه لنگرود خبر داد و گفت: بازارچه ملاط، باشگاه ها و سالن های ورزشی و هرگونه مراسمی در مساجد تا اطلاع ثانوی ( یک هفته) تعطیل است.

 

حیدری از همکاری مردم و بازاریان در رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از بیماری کرونا قدردانی کرد و افزود: تمام امور پیشگیرانه نیروهای نظامی، انتظامی، جمعیت هلال احمر( آمران سلامت) و ...... هم ستودنی است و همه افراد باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

« الهام عاشوری » در این جلسه راه حل کاهش شیوع بیماری کرونا را رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانست و گفت: ۸۰ درصد مراجعین به مراکز درمانی از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری را رعایت نکردند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان لنگرود با اشاره به اینکه از ۱۱۲ مورد نمونه گیری، ۴۲ نفر بستری و ۷۰ نمونه سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته بودند، تصریح کرد: از این تعداد ۴۵ مورد مثبت بود که ۱۶ نفر بستری بودند و مابقی بایستی در قرنطینه خانگی باشند و نگرانی بهداشت از این گروه است که رصدها در شهر سخت است و با وجود گرفتن تعهدنامه از این افراد، اما در سطح شهر حضور دارند.

 

وی با اشاره به  تشدید بازرسی ها و غربالگری مرحله سوم و افزایش نمونه در مراکز ۱۶ ساعته، تصریح کرد: در هفته اخیر ۳۷۵ مورد بازرسی انفرادی کارشناسان بهداشت انجام شد که اخطاریه بهداشتی تعطیلی ۴۸ ساعته به ۱۳۳واحد اعلام و دو قلیان سرا هم پلمپ شدند.

 

 

 

کد خبر 991018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha