برداشت بیش از ۱۸۰ کیلوگرم زعفران از مرودشت

کارگر گفت: با شروع برداشت زعفران از مرودشت، پیش بینی برداشت بیش از ۱۸۰ کیلوگرم زعفران می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سمیه کارگر»، امروز (یکشنبه 18 آبان) از روانه شدن زعفران مرودشت به بازار خبر داد و به خبرنگاران گفت: با شروع برداشت زعفران از مرودشت، پیش بینی برداشت بیش از 180 کیلوگرم زعفران می شود.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ادامه داد: برداشت زعفران از نیمه آبان شروع شده و تا آغاز آذر ادامه خواهد یافت.

وی، کشت زعفران را از نظر اقتصادی به صرفه دانست و بیان کرد: کشت زعفران در مقایسه با محصولات دیگر به آب کمتری نیاز دارد و در اولویت جهاد کشاورزی استان و مرودشت قرار دارد و همچنین برای بانوان شغل فصلی ایجاد می کند.

کارگر با اشاره به تهیه و توزیع بیش از 35 تن پیاز زعفران در مرودشت گفت: کشت زعفران از 35 هکتار در سال گذشته به 42 هکتار در امسال رسیده است.

وی ادامه داد: برداشت زعفران 20 تا 25 روز به طول می انجامد که اشتغال موقترا برای بیش از یک هزار و 500 نفر را فراهم می کند و در مرودشت به کشاورزان کشت با توصیه های کارشناسی توصیه شده است و تسهیلات کم بهره به آنها در این زمینه ارائه می شود.

کارگر اضافه کرد: رنگ و طعم زعفران مرودشت کیفیت بالایی دارد که به صورت بسته بندی شده و برند و به صورت محلی به استان های خراسان و تهران ارسال می شود.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مرودشت با تاکید بر مشکلات موجود برای صادرات زعفران عنوان کرد: صادرات به صورت فله ای، فقدان برنامه های صادراتی مشخص، عدم  وجود صنایع تبدیلی زعفران و ... از این مشکلات است.

کد خبر 991031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha