صنعتگران صنایع دستی در خراسان جنوبی ۱۲ میلیارد تومان ضرر کردند

عباس زاده گفت: صنعتگران خراسان جنوبی با رکود فروش محصولات مواجه شده و از چند ماه گذشته تا کنون حدود ۱۲ میلیارد تومان متضرر شده اند.

«حسین عباس زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، اظهار کرد: متاسفانه همزمان با شیوع بیماری کرونا فروش محصولات صنایع دستی کم شده و تولیدات صنایع دستی استان خراسان جنوبی هم کاهش یافته است.

 

معاون صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات صنعتگران خراسان جنوبی در سایه کرونا، افزود: صنعتگران خراسان جنوبی با رکود فروش محصولات مواجه شده و از چند ماه گذشته تا کنون حدود 12 میلیارد تومان متصور ضرر شده اند.

 

عباس زاده بیان کرد: در سامانه اطلاعات صنایع دستی 10 هزار تولید کننده  داریم که به عنوان صنعتگر استان شناخته می شوند.

 

وی با بیان اینکه تا کنون به صنعتگران استان تسهیلات متفاوتی پرداخت شده است، افزود: در  قالب طرح خوشه های صنایع دستی از ابتدا امسال تاکنون، بالغ بر سه هزار صنعتگر شاسایی شده اند که  از این تعداد قریب به 300 نفر تسهیلات دریافت کرده اند.

 

معاون صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: به مابقی صنعتگران یعنی  دو هزار و 700 نفر هم در صورت تامین منابع مالی از سوی استانداری، تسهیلات پرداخت خواهد شد.

 

عباس زاده گفت: به 300 نفر در قالب طرح خوشه های صنایع دستی استان از محل تفاهم نامه با استانداری خراسان جنوبی، به ازای هر نفر  به صورت میانگین 10 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه این افراد شغل اولی و سابقه بیمه ای ندارند، گفت: این سه هزار صنعتگر شناسایی شده، بیمه شده اند.

 

پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی در خراسان جنوبی

 

معاون صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: در قالب تفاهم نامه با استانداری خراسان جنوبی از ابتدای سال تاکنون صنعتگران  صنایع دستی استان در راستای توسعه، تجهیز و تکمیل کارگاه های صنایع دستی قریب به یک میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

 

عباس زاده بیان کرد: در حوزه مشاغل خانگی هم از ابتدای امسال تا کنون پنج طرح پشتیبان مشاغل خانگی با مجموع مبلغ 500 میلیون تومان با تحت پوشش قرار دادن 40 نفر تسهیلات دریافت کرده اند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه صادرات به دلیل فاقد گمرک تخصصی صنایع دستی  و سامانه جامع صادراتی و خود اظهاری، آمار دقیقی از میزان ارزش ریالی و ارزی صادرات صنایع دستی از استان به خارج از مرزهای جغرافیایی کشور نداریم، گفت: آنچه که مشخص است صادرات صنایع دستی استان به صورت چمدانی و توسط مسافران انجام می شود.

 

 

کد خبر 991037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha