هوشنگ یاری قاری مشهور کرمانشاهی درگذشت

هوشنگ یاری قاری مشهور کرمانشاهی مبلغ قرآنی جمهوری اسلامی در جهان اسلام در سن ۵۲ سالگی براثر بیماری کرونا درگذشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ هوشنگ یاری اهل کرمانشاه، مبلغ قرآنی جمهوری اسلامی در جهان اسلام و دارنده مقام های داخلی و خارجی در مسابقات قرآن کریم در سن ۵۲ سالگی بر اثر کرونا درگذشت.

هوشنگ یاری متولد ۱۳۴۷ در شهر کرمانشاه، در سن هفت سالگی با تشویق برادرانشان که همگی از قاریان قرآن بودند، با قرآن آشنا و تلاوت آن را آغاز کرد، در سن نوجوانی بواسطه حضور در مسابقات استانی و کسب رتبه خوب بعنوان یکی از قاریان مطرح و همین امر موجب شد در ادامه تلاش‌های خود موفق به کسب عناوین نفر اول مسابقات سراسری سازمان تبلیغات در سال ۸۲ و نفر سوم مسابقات سازمان اوقاف در سال ۶۹ گردد.

کسب رتبه های کشوری وی را در ادامه دادن هرچه بهتر این فعالیت مصمم‌تر ساخت، تا اینکه در سال ۸۴ موفق به کسب عنوان نخست مسابقات قرائت بین المللی در کشور سوریه شد. وی در ادامه فعالیت‌های قرآنی خود در بخش داوری نیز ورود پیدا کرد و موفقیت‌های زیادی را نیز در این زمینه با حضور در مسایقات مختلف در کشورهایی همچون: سوریه، بنگلادش، هندوستان و پاکستان نیز کسب نمود، و یکی از افتخارات وی بعنوان قاری تبلیغی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف است.

 


حاج هوشنگ یاری بارها افتخار تلاوت قرآن در محضر  مقام معظم رهبری ( معظم له) را داشته است. ماحصل زندگی مشترک وی، یک پسر و یک دختر است که بعنوان طلبه در حوزه علمیه قم مشغول به ادامه تحصیل می باشد. پسر ایشان نیز بصورت مستمر در حضور پدرش قرائت قرآن را فرا میگرفت.


این قاری برجسته بین المللی که اکنون در آموزش و پرورش مشغول به تعلیم و تربیت نوجوانان است، اثرات قرآن در زندگی سالم خود را بسیار می‌داند، و همواره با بهره‌گیری از رهنمودهای این کتاب ‌آسمانی گام‌های صحیحی را در مسیر خداشناسی و خدمتگزاری به جامعه و تربیت فرزندان خود و همچنین نوجوانان و جوانان استان برمی‌دارد و همین رفتار قرآنی در زندگی شخصی وی نتایج مثبتی داشت و تا جایی که یکی از فرزندان وی بعنوان طلبه در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل و فرزند دیگرش به فراگیری مفاهیم قرآن و روش‌های قرائت در محضر پدر اهتمام داشت.


وی آموزه های قرآن کریم را حلال بسیاری از مشکلات می دانست و اجرای دستورات این کتاب مقدس را در تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌های زندگی برای همه آحاد جامعه بسیار ارزشمند می‌دانست.

 

کد خبر 991038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha