نرخ مشارکت اقتصادی خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری است که این نشان از فعاليت و شور اقتصادي در اين استان دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمود قنبری» امروز یکشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: با توجه به اینکه این استان در برخی از شاخص های توسعه از کشور عقب است باید تلاش بیشتر کنیم اما با این وجود در بسیاری از شاخص ها نیز رتبه های خوبی داریم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی افزود:  اما استان در تولید ناخالص داخلی در رتبه های آخر است که در این حوزه باید تلاش مضاعف داشته باشیم.

 

وی اظهار داشت: این استان در تولید زعفران در کشور جایگاه سوم را دارد که بسیار رتبه خوبی است که باید تلاش کنیم زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی آن را نیز فراهم کنیم تا ارزش افزوده بیشتری داشته باشد.

 

قنبری با بیان اینکه این استان در بخش دام نیز در کشور جایگاه خوبی دارد، افزود: به لحاظ تعداد دام سبک نسبت به بسیاری از استان ها وضعیت بهتری داریم که در این راستا نیز باید بیشتر بپردازیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به قیمت کالاهای اساسی از جمله شکر، مرغ و نان در استان اشاره کرد و افزود: به همت و تلاش مدیران توانسته ایم نسبت به قیمت کشوری در جایگاه بهتری باشیم.

 

وی تصریح کرد: در خصوص قیمت نان نسبت به کشور کمتر هستیم که تلاش کرده ایم که قیمت این کالای اساسی مردم  را پایین تر نگه داریم، همچنین خراسان شمالی تنها استانی است که قیمت مرغ به قیمت مصوب است این در حالی است که نیاز استان از واحدهای تولید داخل استان تا 40 درصد تامین می شود و مابقی از سایر استان ها تامین می شود.

 

قنبری افزود: اما در برخی از استان ها که چندین برابر نیاز استانشان تولید مرغ دارند با این وجود قیمت آن بالا و مرغ تولید به سایر استان ها حمل خواهد شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: همچنین به منظور تامین گوشت مورد نیاز اقشار نیازمند نیز روزانه حدود پنج تُن گوشت مرغ منجمد به قیمت هر کیلوگرم 15 هزار تومان در استان توزیع می شود که بسیار مفید است تا قیمت ها نیز تعدیل شود.

 

وی گفت: ۳۵ پروژه نیمه تمام از شماری از دستگاه های اجرایی استان قابلیت واگذاری به بخش خصوص است.

 

قنبری اظهارداشت: در اجرای پروژه های نیمه تمام مشوق هایی نیز از جمله بخشودگی سود بانکی دارد، پروژه پارک پردیسان، پروژه سد بش قارداش و مجتمع اصلاح نژاد دام در شیروان پروژه های بسیار خوبی است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی از دستگاه های اجرایی استان خواست تا تمامی پروژه های نیمه تمام مربوط به خود را احصا کنند و برای اجرا به بخش خصوصی اطلاع رسانی کنند و گفت: متاسفانه روند کار دستگاه ها در این خصوص بسیار کُند است.

 

وی بر تشدید بازرسی و نظارت بر بازار تأکید کرد و گفت: در این خصوص گروه هایی آموزش دیده اند تا بازار، نظارت بیشتری شود که متاسفانه برخی واسطه ها سودجویی بیشتر دارند که به مردم فشار اقتصادی وارد می شود ولی نباید سفره مردم کوچک شود.

 

 

 

 

کد خبر 991072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha