نیاز آبادان به برنامه های منسجم برای کشاورزی

موسوی با بیان اینکه آبادان نیازمند برنامه منسجم برای کشاورزی است گفت: کشاورزان آبادانی از عملکرد مسئولان ناراضی هستند و مسئولان خوزستان با برنامه کاربردی باید به فکر حل مشکلات کشاورزی در این شهرستان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین العابدین موسوی» عصر امروز (یکشنبه 18 آبان) در نشست بررسی مشکلات کشاورزی شهرستان آبادان که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه از پایان جنگ تحمیلی تاکنون میلیون ها نخل در شهرستان آبادان از بین رفته است اظهار کرد: متاسفانه عملکرد مسئولان جهاد کشاورزی استان اصلا در این زمینه رضایت بخش نبوده است.    

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان وجود 2 رودخانه بزرگ اروند و بهمنشیر در این شهرستان را دارای موقعیت کم نظیری در بخش کشاورزی کشور دانست و افزود: متاسفانه کشاورزان ما در کنار دو رودخانه حتی برای مجوز برداشت آب از رودخانه های منطقه مشکل دارند.

 

وی با بیان اینکه هنوز هیچ جایگزین و اقدام عملی برای نخل های سوخته شهرستان آبادان انجام نشده است اضافه کرد: کشاورزان و نخل داران آبادانی علاوه بر کشاورزی در این منطقه مرزدار هم هستند، لذا مسئولان استانی باید همه تلاش خود را برای حل مشکلات این کشاورزان مرزدار بکار گیرند.

 

موسوی با اشاره به اینکه آبادان نیازمند برنامه منسجم برای کشاورزی است تصریح کرد: کشاورزان آبادانی از عملکرد مسئولان ناراضی هستند و مسئولان خوزستان با برنامه کاربردی باید به فکر حل مشکلات متعدد کشاورزی در این شهرستان باشند.

 

«خدارحم امیری ‌زاده» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان نیز با بیان اینکه  متاسفانه مشکلات بخش کشاورزی شهرستان آبادان بسیار متعدد و بی شمار است و با اعتبارات استانی حل نمی شود ابراز کرد: برای احیای مجدد بخش کشاورزی آبادان به اعتبارات ملی نیاز داریم.

 

در ادامه «سید مجتبی محفوظی» ضمن گلایه از کم توجهی مسئولان استانی به کشاورزی آبادان عنوان کرد: مشکلات این بخش، از جمله شبکه آبیاری، لایروبی انهار، احیا و اصلاح نخیلات، نبود حمایت از کشاورزان، کمبود امکانات، شوری آب و ... است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار برنامه ریزی برای حل مشکل کشاورزی این شهرستان شد و ادامه داد: مسئولان و متولیان امر باید خون بهای سه میلیون و 300 هزار اصله نخل که پس از جنگ تحمیلی به علت آبیاری بسیار و یا خشکی آب کشته شدند را بپردازند.

 

وی بیان کرد: حدود 400 هکتار زمین قطعه قطعه شده کشاورزی واقع در میان اروندکنار و چوئبده به افراد غیر بومی خارج از استان خوزستان واگذار شده است لذا مسئولان نیز باید این زمین ها باز پس گیری کنند چراکه این نیز حق مردم آبادان است.  

 

«حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» نیزدر این نشست به ظرفیت های کشاورزی در شهرستان آبادان اشاره کرد و گفت: کشاورزان آبادانی می توانند با تولید انواع محصولات این شهرستان را بعنوان قطب کشاورزی معرفی کنند.

 

امام جمعه آبادان یاد آور شد: متاسفانه کشارزی آبادان آسیب شدیدی دیده است و باید با برنامه ریزی مناسب کشاورزی این شهرستان را جانی دوباره بخشید.

 

کد خبر 991139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha