عامل انسانی علت وقوع حریق در جنگل های توسکستان

حق شناس عامل انسانی را علت وقوع حریق در جنگل های توسکستان دانست و گفت: احتمالاً شکارچیان عامل اصلی آتش سوزی در جنگل های توسکستان بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» شامگاه امروز(یکشنبه 18 آبان) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این گونه حوادث براثر خطاهای انسانی رخ می دهد و احتمالاً شکارچیان پس از ترک منطقه آتش را خاموش نکردند.

 

استاندار گلستان به شایعات فضای مجازی مبنی بر تلف شدن حیوانات وحشی در جنگل های توسکستان اشاره کرد و ادامه داد: هیچ حیوانی در توسکستان تلف نشده و هیچ اسب وحشی در این منطقه حضور نداشته است.

 

حق شناس با بیان اینکه 107 سورتی پرواز برای اطفای حریق و جابه جایی نیرو در منطقه خسارت دیده اتفاق افتاد، بیان کرد: با بارش باران الهی آتش سوزی جنگل های توسکستان به طور 100 درصد اطفاء شده است.

 

وی بابیان اینکه منطقه آتش سوزی مخزن درختان سرخدار نبوده است، ابراز داشت: استان گلستان در 47 روز از پاییز امسال نسبت به درازمدت با کاهش 50 درصدی بارش باران همراه بود، همچنین بارش باران در این ایام نسبت به سال گذشته 30 درصد  کاهش یافته است.

 

استاندار گلستان تأکید کرد: در جنگل های گلستان سیستم هشدار برای آتش سوزی وصل شده است  و در روزهای آینده نگران اصلی ما پارک ملی گلستان است چراکه شناسایی و مهار آتش در 90 هزار هکتار وسعت کار سختی است.

 

حق شناس بابیان اینکه بخش اصلی جنگل های هیرکانی در استان گلستان قرار داد، افزود: انتظار ما این است که سازمان جنگل ها نسبت به تأمین تجهیزات و امکانات اطفایی حریق در استان گلستان اهتمام بیشتری داشته باشد.

 

وی بابیان اینکه در حال حاضر 408 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند، افزود: از 20 آبان تا 20 آذر در گرگان و گنبدکاووس محدودیت های شدیدتری اعمال شده و برخی از مشاغل از ساعت 18 به بعد تعطیل خواهند شد.

 

استاندار گلستان در خصوص تعطیلی مدارس در گرگان و گنبدکاووس تصریح کرد: برای تعطیلی مدارس گرگان و گنبدکاووس از 20 آبان تا 20 آذرماه مصوبه ای به ستاد ملی کرونا ارائه شده است و در صورت موافقت ستاد ملی کرونا نسبت به تعطیلی آن اقدام خواهد شد.

 

کد خبر 991177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha