نفوذ سامانه بارشی و ناپایدار به گیلان/ فرمانداری‌های استان به حال آماده‌باش درآمدند

مرادی از نفوذ سامانه بارشی و ناپایدار و اعلام وضعیت خطر برای گیلان خبر داد و گفت: کلیه فرمانداری‌های استان برای مواجهه با شرایط پیش‌رو به حال آماده‌باش درآمده‌اند.

«امیر مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با اشاره به اینکه کاهش دما از پیامدهای سامانه بارشی پیش‌رو است و دستگاه‌ها باید آمادگی مقابله با شرایط احتمالی را داشته باشند اظهار داشت: با توجه به اعلام وضعیت خطر برای گیلان، کلیه فرمانداری‌های استان برای مواجهه با شرایط پیش‌رو به حال آماده‌باش درآمده‌اند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از گزارش‌های هواشناسی و اعلام وضعیت نارنجی در استان خبر داد و با بیان اینکه این وضعیت برای دو سه روز اخیر پیش‌بینی شده است عنوان کرد: در همین راستا مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو هم در تماسی اعلام کردند که طبق الگوها و نقشه‌های آنان، برای گیلان اعلام وضعیت خطر پیش‌بینی شده است.

 

مرادی با تاکید بر اینکه طبق اعلام مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو احتمال اینکه از سه جبهه شاهد نفوذ هوای سرد در گیلان باشیم وجود دارد تصریح کرد: نقشه‌های آن‌ها وضعیت خوبی را برای گیلان نشان نمی‌دهد و بر همین اساس اینکه شدت بارش باران در استان و در برخی از روزها زیاد باشد بسیار محتمل است.

 

وی وضعیت استان و بروز تغییرات اقلیمی زیاد در گیلان را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: احتمال اینکه این تغییرات اقلیمی دوباره در استان گیلان رخ بدهد وجود دارد و با مشورتی که داشتیم آماده‌باش را به کلیه فرمانداران و شهرستان‌ها اعلام کردیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان آمادگی کلیه دستگاه‌های خدمات‌رسان در زمان وقوع هرگونه حوادث غیرمترقبه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: مکاتباتی با حوزه آبخیزداری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت آب منطقه‌ای، جمعیت هلال‌احمر، نیروهای مردمی، فرمانداران و بخشداران هم انجام شد تا همه سطح آمادگی خود را حفظ کنند.

 

مرادی انسجام و هم‌افزایی هر چه بیشتر کلیه نیروها و دستگاه‌ها قبل از وقوع هرگونه حوادث غیرمترقبه را امری که موجب کاهش هر چه بیشتر آسیب‌ها و خدمات‌دهی بهتر به مردم می‌شود دانست و خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران گیلان برای مواجهه با شرایط آب و هوایی ناپایدار در ساعت‌های آینده در حال آماده‌باش هستند.

کد خبر 991184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha