۵۴ درصد مشترکان برق خانگی آذربایجان شرقی خوش مصرف هستند

فرج نیا گفت: ۵۴ درصد مشترکان برق خانگی آذربایجان شرقی خوش مصرف و ۲۴ درصد کم مصرف هستند و هدف نهایی اجرای طرح سراسری «برق امید» کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصرف کل برق در استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «اکبر فرج نیا» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان‌ از آغاز اجرای طرح پویش سراسری برق امید در استان آذربایجان شرقی پرداخت، اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف مشترکان پرمصرف خانگی که ۱۵ درصد مصرف‌کنندگان را تشکیل می‌دهند، هدف اجرای این طرح در این استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ۵۴ درصد مشترکان برق خانگی آذربایجان شرقی خوش مصرف و ۲۴ درصد کم مصرف هستند و هدف نهایی اجرای طرح سراسری «برق امید» کاهش ۱۰ تا ۱۵درصدی مصرف کل برق در استان است.  

وی با اشاره به اینکه برق دو روستای آذربایجان شرقی از نیروگاه خورشیدی تامین می شود و توسعه این رویکرد برای ما در اولویت خواهد بود، گفت: ایران ۲ برابر متوسط جهانی مصرف انرژی داشته و از این حیث مقام اول جهان را دارد و شاه کلید و هدف اصلی طرح برق امید کاهش مصرف انرژی با اصلاح الگوی مصرف است.  

فرج نیا ادامه داد: ارایه خدمات غیرحضوری، بخش دیگری از طرح تحول دیجیتال است که  برای سلامت مردم به خصوص در ایام کرونا پیش بینی شده و بر اساس این طرح از ۱۰۰ خدمت شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی ۳۹ خدمت به صورت غیرحضوری ارایه می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امسال تاکنون پنج هزار و ۲۵۰ ماینر در این استان کشف و ضبط شده است، ادامه داد: ۶۰ فقره پرونده در این خصوص تشکیل شده که بیشترین کشف ماینر و تعداد پرونده مربوط به شهرستان مراغه بوده است.

وی با بیان اینکه صددرصد قبوض به صورت پیامک ارسال می‌شود و مشترکان نیز ما را با پرداخت به موقع در مسائل مالی کمک می‌کنند، گفت: یک بخشی از جامعه بدمصرف بوده و شاید هم اهمیتی به انرژی نمی‌دهند و متاسفانه این افراد در امر به معروف مدعی هستند که پولش را می‌دهیم و به کسی ربطی ندارد.  

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: براساس گزارش سازمان ملی انرژی، ایران در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۷۰ میلیارد دلار یارانه انرژی داده است و مصرف خانگی کشور دو برابر مصرف انرژی در دنیاست. مصرف متعادل در دین مبین اسلام تاکید شده است و این یک فرهنگ بزرگی است که باید مصرف بهینه داشت. 

فرج‌نیا با اشاره بر اینکه طرح برق امید، با هدف اصلاح الگوی مصرف انرژی آغاز شده است، گفت: منابع انرژی ما محدود و جزو منابع زیرزمینی است و هر چقدر بی‌توجه به آن باشیم در آینده شرمنده نسل جدید خواهیم بود. 

وی با تاکید بر این‌که فرهنگ‌سازی ابتدا در خانواده آغاز می‌شود، اظهار داشت: هدف جامع طرح امید ابتدا خانواده‌هاست، از این‌رو برابر مصوبه هیات دولت، هر خانواده‌ای که مصرف زیر ۱۰۰ کیلووات در سه ماه گرم تابستان و زیر ۸۰ کیلووات در ماه‌‌های آتی داشته باشد، معادل برق مصرفی خود پاداش دریافت خواهند کرد. 

فرج‌نیا با بیان اینکه فاز دوم طرح تحول دیجیتال در راستای خدمات غیرحضوری است، یادآور شد: ضرورت مقابله با شیوع کرونا با حذف مراجعه به سازمان‌ها میسر می‌شود و این موضوع نیز باعث شد تا ۳۹ خدمت به صورت غیرحضوری اتفاق بیافتد. 

وی تصریح کرد: اگر مشترکی خواستار برق جدید باشد و انشعاب بخواهد، دیگر نیازی به حضور نیست بلکه می‌تواند از طریق اپلیکیشن برق من خریداری کرده و یا درخواست تعمیر و رسیدگی به مشکلات برق خود کند. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، اضافه کرد: ۲۸ خدمت مصرف خانگی و ۱۱ خدمت بهره‌برداری از طریق خدمات غیرحضوری ارائه می‌شود. اپلیکیشن "برق من" را می‌توان از کافه بازار یا سایت www.eaedc.ir و www.tavanir.org.ir  تهیه کرد. 

وی در ادامه با بیان این‌که میزان خاموشی آذربایجان‌شرقی به جز تبریز، اسکو و آذرشهر با عدد 0.8 است که این رقم زیر میانگین کشوری است، گفت: در یک روز خاص ۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی شد و حتی در روز چهارم تیرماه پیک بار کل کشور بود، استان آذربایجان‌شرقی چهار و ۳۵۰ مگاوات صرفه‌جویی کرد به طوریکه ۱۱۷ مگاوات همکاری ثبت شد. 

فرج نیا اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی در کل کشور جزو خوش مصرف‌هاست ولی دو شهرستان جلفا و میانه به علت آب و هوا کمی نسبت به سایر شهرستان‌ها مصرف بالایی دارند. 

وی با بیان اینکه سه سامانه برای کنترل قطع برق وجود دارد، گفت: قطعی‌های مکرر در بستان‌آباد و علت آن قطعا از طریق این سامانه قابل رصد است و قطعا مشکلات قطعی این شهرستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 991194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha