علت آلودگی هوای اهواز را باید در فلرهای نفتی جستجو کرد

موسوی نژاد با بیان اینکه علت آلودگی هوای اهواز را باید در فیلرهای نفتی، کربن بلک، فولادها و ... جستجو کرد گفت: البته مشکلات هوای اهواز به ویژه در غرب شهرستان و بسیاری از شهرها هیچ ارتباطی با سایت صفیره و حتی سایت قدیمی که در زمین نفت واقع شده ندارد.

«سید ناصر موسوی نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: در چند سال  گذشته سایت صفیره به دلایل مختلف دچار مشکلات متعددی بوده است و آتش سوزی هایی نیز در آن رخ داده که آخرین آن سه ماه پیش بود.

 

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه جدیدا آتش سوزی در سایت صفیره رخ نداده است افزود: دود اخیر که در هوا مشخص بود بیشتر از گازهای متان هستند، البته مشکلات هوای اهواز به ویژه در غرب این شهرستان و بسیاری از شهرها هیچ ارتباطی با سایت صفیره و حتی سایت قدیمی که در زمین نفت واقع شده ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه علت آلودگی هوای اهواز را باید در فیلرهای نفتی، کربن بلک، فولادها و ... جستجو کرد ادامه داد: البته به صورت پراکنده دوده هایی در چند ماه اخیر بعد از آتش سوزی سه ماه پیش به وجود آمده بود که بسیار محدود بودند و هیچگاه با توجه به مسیر باد و حجم آن به شهر اهواز وارد نشده است.

 

موسوی نژاد با بیان اینکه در خصوص دودهای اخیر سازمان محیط زیست در حال بررسی است اضافه کرد: سازمان پسماند اهواز اخیرا با حمایت شورا و شهردار کارهای زیادی را در زمینه رفع مشکلات آغاز کرده که می توان به احداث سلول شماره سه سایت پسماند اشاره کرد که اکنون در حال اجرا است.

 

وی با اشاره به اینکه سلول شماره ۲ به زودی به مناقصه گذاشته خواهد شد عنوان کرد: با بهره‌برداری هر یک از این سلول های سایت پسماند بخش عمده ای از مشکلات سایت صفیره حل خواهد شد.

 

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز در پایان بر لزوم  تخصیص اعتبارات و کمک های مختلف از سوی دولت تاکید کرد و یاد آور شد: واقعیت این است که سایت صفیره مشکلاتی از سال ها پیش داشته که قطعا با حمایت شهردار و شورای شهر هر یک از این موارد در آینده نه چندان دور برطرف خواهند شد.

 

کد خبر 991204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha