ایجاد مجتمع و شهرک گلخانه‌ای در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: ایجاد مجتمع و شهرک گلخانه‌ای در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد و تا پایان سال جاری، ۳ مجتمع گلخانه ای در استان به بهره برداری خواهد رسید.

«محمد علی اقدسی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: باتوجه به اینکه توسعه شهرک های گلخانه ای از اهداف و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است، این مهم در راستای توسعه محصولات کشاورزی و اشتغال فارغ التحصیلان استان به صورت جدی پیگیری می شود.

 

 وی گفت: متقاضیان در هر نقطه از استان زمین و آب مورد نیاز را  تامین کنند سازمان جهاد کشاورزی آمادگی ایجاد زیرساخت ها ی مورد نیاز گلخانه در قالب شرکت شهرک های کلخانه ای را  انجام خواهد داد.

 

اقدسی افزود: کشاورزان و فارغ التحصیلانی که تمایل دارند در زمینه  محصولات گلخانه ای از جمله صیفی جات،گل های شاخه بریده و گیاهان داروئی  تولید کنند مورد حمایت قرار می گیرند چرا که توسعه کشت گلخانه ای جز سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است  و تسهیلات مورد نیاز آنها نیز پرداخت خواهد شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: در حال حاضر 4 واحد مجتمع گلخانه ای در استان در دست ساخت است که تاپایان سال ۳ مجتمع به بهره برداری خواهد رسید و  یک مجتمع 100هکتاری دیگر در شهرستان مهران در حال ساخت است که با بهره برداری از طرح ها  انتظار می رود تولید محصولات کشاورزی استان افزایش یابد.

 

کد خبر 991277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha