کاهش ۲۲ درصدی میزان تصادفات درون شهری گلستان/ روزانه ۶۰ فقره تصادف در درون شهرهای گلستان رخ می دهد

بسطامی گفت: ۲۲ درصد میزان تصادفات درون شهری در طول هفت ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عباس مهاجر بسطامی» صبح امروز (دوشنبه 19 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال گذشته 44 تصادف درون شهری منجر به فوت در سطح استان گلستان اتفاق افتاد و امسال این میزان تصادفات به 43 مورد کاهش یافته است.

 

رئیس پلیس راهور گلستان ادامه داد: ۱۴ درصد تصادف جرحی در طول هفت ماهه گذشته در سطح استان  نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است و همچنین در طول هفت ماه گذشته شاهد کاهش دو هزار و 787 تصاف خسارتی را در درون شهرهای استان بودیم که 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می دهد.

 

بسطامی با بیان اینکه 22 درصد در حجم میزان تصادفات درون شهری در طول هفت ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، یادآور شد: اما با وجود این میزان کاهش تصادفات هفت درصد در تصادفات منجر به فوت افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه 87 درصد از افرادی که در تصادفات درون شهری فوت کردند عابران پیاده و موتورسیکلت سواران بودند، گفت: چهار درصد جانباختگان جاده ای راننده و سرنشین خودرو، 9 درصد راکب دوچرخه، 51 درصد راکبان موتورسیکلت سوار و 36 درصد عابر پیاده بودند.

 

رئیس پلیس راهور گلستان با بیان اینکه همچنین 79 درصد از مجروحان تصادفان درون شهری نیز مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران هستند، بیان کرد: 18 درصد از مجروحان تصادفات درون شهری رانندگان خودرو و سرنشینان، 51 درصد موتورسیکلت سواران، 28 درصد عابران پیاده و سه درصد راکبان دوچرخه سوار بودند.

 

بسطامی ابراز داشت: عدم توجه به جلو 35 درصد، عدم رعایت حق تقدم 29 درصد و سایر عوامل 33 درصد از دلایل تصادفات درون شهری در سطح استان گلستان به شمار می رود.

 

وی گفت: زیرساخت ها و نقش جاده در تصادفات بسیار مهم است ولی 70 درصد از عوامل منجر به تصادفات عوامل انسانی است.

 

رئیس پلیس راهور گلستان بیان کرد: از نظر گروه های سنی نیز 42 درصد از مجروجان و متوفایان تصادفات درون شهری را افراد 15 تا 30 سال، 41 درصد را افراد  30 تا 45 سال، 14 درصد را افراد 45 تا 60 سال و سه درصد را افراد گروه سنی60 تا 75 سال تشکیل می دهد.

 

بسطامی خاطرنشان کرد: میانگین به صورت روزانه 60 فقره تصادفات در درون شهرها رخ می دهد و این عدد بسیار نگران کننده است و بسیاری از این افراد سرپرست خانوار هستند و این تصادفات مشکلات زیادی را برای خانواده ها به همراه می آورد.

 

کد خبر 991294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha