۲۲ عنوان کتاب از  نقش زنان خراسان جنوبی در  دفاع مقدس تدوین شد

میرصادقی گفت: تاکنون بیش از ۲۲ عنوان کتاب در حوزه نقش زنان استان خراسان جنوبی در دفاع مقدس تدوین شده است.

«سیده محبوبه میرصادقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: دفتر بانوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی به دنبال جمع آوری خاطرات، مستندات و روایت متفاوت از حضور زنان در عرصه دفاع مقدس است که در همین راستا برگزاری جلسات هم اندیشی، تولید مستندات، چاپ کتاب، نشست های بصیرتی، ارتباط با خانواده شهدا و تشکیل سازمان های مردم نهاد را انجام می دهد.

 

مسئول دفتر بانوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون سه سازمان مردم نهاد در حوزه فرهنگی و اجتماعی ایثار و شهادت فعالیت دارند، افزود: تاکنون بیش از ۲۲ عنوان کتاب از نقش زنان در دوران دفاع مقدس تدوین شده است.

 

وی با اشاره اینکه پنج عنوان کتاب صوتی نیز  در هفته دفاع مقدس رونمایی شده است، افزود: همچنین یک بسته نمایشگاهی از اقتدار زنان تاریخ ساز خراسان جنوبی و یک تشکل  رسمی با عنوان سفیران عشق و ایثار  داریم.

 

میرصادقی ادامه داد: تاکنون پنج دوره همایش اسوه های صبر و مقاومت به منظور تجلیل و معرفی هر چه بیشتر فداکاری ها و از خودگذشتگی های مادران و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان استان در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن برگزار شده است.

 

مسئول دفتر بانوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بیش از ۲۵۰ نفر از زنان استان در عرصه پشتیبانی دوران دفاع مقدس به صورت فعال مشارکت داشتند، گفت: ۲۳ نفر از زنان استان نیز برای امدادرسانی به جبهه اعزام شدند که مصاحبه با ۱۶ نفر از آنان انجام و در حال تدوین است.

 

کد خبر 991340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha