کشت زعفران در روستاهای قزوین با حمایت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه

سلخوری از کشت زعفران در روستاهای هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین خبر داد و گفت: این طرح ترویجی در دهستان های هدف قرارگاه مورد توجه قرار گرفته که با برنامه ریزی های انجام شده برای سال آینده این محصول به صورت چند برابری کشت و برداشت می شود.

«مازیار سلخوری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در مرداد ماه سال جاری به مقدار ۲ هزار کیلوگرم پیاز زعفران در دهستان های زوارک الموت شرقی، دستجرد الموت غربی و چوقور طارم سفلی با نصف قیمت توزیع و کشت شد.

 

مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: علاوه بر توزیع پیاز زعفران، در هر روستا یک جلسه آموزشی یک روزه به صورت تئوری و عملی با حضور اساتید مرکز تحقیقات کشاورزی قزوین برگزار شد.

 

وی عنوان کرد: این طرح ترویجی در دهستان های هدف قرارگاه مورد توجه اهالی روستاها قرار گرفته که با برنامه ریزی های انجام شده برای سال آینده این محصول به صورت چند برابری کشت و برداشت می شود.

 

سلخوری اعلام کرد: زعفران از جمله گیاهان کم آبی است که با آب و هوای استان قزوین سازگاری خوبی دارد، با کشت یک هکتار از این گیاه می توان میانگین تا پنج کیلوگرم برداشت کرد که قیمت متوسط هر کیلو در بازار ۲۰ میلیون تومان است.

 

وی خاطر نشان کرد: کشت زعفران از نظر صرفه اقتصادی و توانمند کردن خانواده های روستایی بسیار موثر است که با هزینه اولیه کم می توانند درآمد پایدار خوبی را برای خود داشته باشند

کد خبر 991393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha