نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا موجب بیداری وجدان ها  در غرب می شود

حجت الاسلام گواهی با بیان اینکه دل های جوانان در هرکشوری از فطرت و غیرت پاکی برخودار است گفت: نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا موجب انقلاب فکری و بیداری وجدان ها در غرب می شود.

خبرگزاری شبستان_گروه سیاسی _فرزانه تهجا: اسلام ستیزی و اسلام هراسی از پروژه های شکست خورده غربیان است که هر چند گاهی از سوی کشورهای اروپایی آغاز می شود و این بار نیز فرانسه همزمان با انتخابات آمریکا ااز این پروژه رونمایی کرد در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام «عبدالعلی گواهی» معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا به شرح زیر ارایه می شود.

 

ارزیابی شما از نقشه توهین به مقدسات اسلامی چیست؟

دشمن حساب شده کار می کند و همواره منتظر فرصتی است تا ضربه ای به ما وارد کند. دشمنان ما تشخیص درستی ندارند و در ایامی که تمام مسلمانان بالغ بر یک میلیارد و چند میلیون مسلمان به وجود پیامبر اکرم (ص) چشم دوختند تا این ولادت را جشن بگیرند در چنین شرایطی هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر انجام می شود، این نشان می دهد دشمنان اسلام از حمقا هستند و افراد پلید و کثیفی هستند که حتی در تشخیص زمان و مکان نیز دچار مشکل می شوند.

 

حرکت رییس جمهور فرانسه در مورد هتک حرمت به پیامبر گرامی اسلام نشاندهنده چیست؟

حرکت ننگین رییس جمهور فرانسه در حالی که تمام عالم اسلام برای چراغانی مولود 17 ربیع خود را آماده می کردند و شعار وحدت به سر می دهند از کشوری که به ظاهر خود را متمدن و مهد تمدن می داند، رفتاری سخیف و زشت سر زد و به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام توهین شد.

 

به نظر می رسد اقدامی که مکرون انجام داده است، بسیار زشت است و کسانی که به او مشاوره این رفتار را دادند، معلوم است که همه می خواهند این فرد در آتش قهر الهی و دنیایی بسوزد. این رفتار ناپسند مکرون موجب شد تا غیر مسلمانان نیز نسبت به این موضوع موضع گرفته و ابراز انزجار کردند.

 

حرکت ننگین رییس جمهور فرانسه چه تاثیر در میان مسلمانان برجای گذاشت؟

حرکت ننگین رییس جمهور فرانسه وحدت خوبی را در میان امت اسلام و سایر ادیان الهی به وجود آورد و ثابت کرد که هتک حرمت بر هر کسی جایز نیست و قطعا بر پیامبران الهی نیز این رفتار بسیار زشت است.

 

اقدام رییس جمهور برزیل در مقابل با توهین به ساحت مقدس پیامبر چگونه ارزیابی می کنید؟

در مقابل این رفتار اقدام رییس جمهور برزیل که عکس همسر رییس جمهور فرانسه را با شباهت به بوزینه منتشر می کند، موجب عصبانیت رییس جمهور فرانسه می شود و رییس جمهور برزیل پاسخ می دهد این همان آزادی بیان است و هر کس می تواند هر کاری انجام دهد. در این باره باید بگوییم که چگونه است که شما برای همسر خود تان  شخصیت و جایگاه قایل اید اما  چگونه توهین به رییس یک مذهب، دین و تفکر که میلیاردها نفر از آن پیروی می کنند و حتی غیر مسلمانان از آداب و ادب پیامبر عظیم الشان اسلام الگوبرداری می کنند، زشت نیست. کسانی که کشور خود را مهد تمدن می دانند، امروز برگشتن به عقاید دوران جاهلیت، رفتار هتاکی و بی حرمتی به شخصیت های مطلوب الهی نشان می دهد که آنها از هیچ تمدنی برخوردار نیستند.

 

نامه رهبر انقلاب  خطاب به جوانان فرانسه نشان دهنده چیست؟

نامه رهبر انقلاب در این موضوع کاملا بجا و به موقع بود. بالاخره جوانان در هر کشور و مکتبی از اثرگذارترین قشر جامعه هستند. در کشور ما و سایر کشورها تعصبی در وجود جوانان وجود دارد و غیرتی در فطرت آنها موج می خورد که به سادگی مطالبی را نمی پذیرند و از کنار آن نمی گذرند اما وقتی می بینند رییس جمهور کشوری که خود باید منشا اخلاق، آداب و ادب باشد، این بی حرمتی را نسبت به پیامبر انجام می دهد، طبیعی است که به فکر فرو می رود و در اینجاست که رهبر انقلاب  در نامه خود به دل های جوان، روان و آگاه اشاره می کند و آنها را به عنوان قاضی صحبت های ننگین و زشت رییس جمهور فرانسه قرار می دهد و خطاب به آنها می گوید وجدان های بیدار کجا هستند که بیایند و بنشینند دور هم، انها باید بدانند که هتاکی به هر شخصی باید در محکمه ای پاسخ داده شود و هتاکی نسبت به پیامبران نیز در جای خود بسیار قبیح و زشت است.

نامه هایی که رهبر انقلاب خطاب به جوانان اروپا، آمریکا و غرب نوشته اند، طبیعی است که اثرات خود را بر جای می گذارد.حجم این نامه بسیار کم اما اثر آن گستره بسیار وسیعی را در نظر می گیرد و موجب انقلاب فکری در میان این جوانان است و تفکری را رقم می زند.

 

نامه رهبر انقلاب چه تاثیری در میان جوامع غربی برجای می گذارد؟

فرانسه خود در کشورش درگیر جنگ گسترده ای است و بی عدالتی های زیادی را تجربه می کند. امروز اهانت آنها به پیامبر اکرم (ص) نشان می دهد که آنها راه را گم کردند و می خواهند مسیر را تغییر دهند. آنها با این حرکت ننگین خواستند فضا را به نیابت از غربی ها و آمریکایی ها تغییر دهند و مردم را از انتخابات آمریکا منحرف کند. فرانسه این قابلیت را دارد که عروس هر مجلسی باشد و بخواهد با این رفتار اهانت به پیامبر اکرم(ص) را نشان دهد و فضای سیاسی را تغییر دهد اما مردم این رفتار را متوجه شدند و نامه رهبر انقلاب موجب بیداری های فراوان در کشورهای غربی می شود.

 

امیدواریم این نامه نیز مانند سایر نامه های گذشته تاثیر و جایگاه خود را در میان مردم و کشورهای اروپایی کسب کند و موجب بیداری وجدان های جوانان در دنیا شود. جوانان صورت و سیرت و فطرت پاکی دارند و قطعا خودشان مروجان واقعی اسلام ناب محمدی (ص) هستند.

کد خبر 991418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha