راه اندازی قرارگاه حافظان سلامت در آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از آغاز به کار قرارگاه حافظان سلامت در کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های بسیج این شهرستان خبر داد.

«سعید ضابطی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا، قرارگاه حافظان سلامت در راستای مردمی کردن مقابله با کرونا با مشارکت نخبگان در کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان آران و بیدگل شروع به کار کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: این قرارگاه ها با محوریت مساجد و پایگاه های بسیج و با همکاری امامان جمعه و ائمه جماعت مساجد، معتمدان محلی، ناحیه مقاومت بسیج سپاه، فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و شورای اسلامی شهر، اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، اتاق اصناف  و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فعالیت می کند.

 

ضابطی هدف از راه اندازی این قرارگاه ها را بسیج حداکثری امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی برای مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت: این قرارگاه ها می‌تواند مدیریت بیماری را به درون جامعه و اقناع‌سازی مردم و آموزش عمومی منجر کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل بیان داشت: این قرارگاه ها فعالیت پیشگیرانه، بهداشتی، آموزشی، اطلاع رسانی در موضوع مبارزه با کرونا را در محلات بر عهده خواهند داشت و فضاسازی و فرهنگ سازی، ایجاد روحیه امید و بالابردن سطح معنویت در سطح محلات، اطلاع رسانی و آموزش چهره به چهره و گسترده در سطح محلات برای اقناع افکار عمومی از جمله برنامه های آن است.


ضابطی در ادامه افزود: تهیه بسته های معیشتی، کمک به سالمندان و بیماران کرونایی ، تولید و توزیع اقلام بهداشتی ضروری در سطح محله، ثبت نام داوطلبین جهت کمک به کادر درمانی، ارشاد و تذکر به اصناف و افراد کم توجه به این بیماری بخشی از دیگر فعالیت های این قرارگاه ها در محلات است./

کد خبر 991429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha