هیچ داروخانه ای در گلستان واکسن آنفولانزا عرضه نمی کند/ ۲۵ هزار واکسن در گلستان برای گروه های پرخطر تزریق شد

فاضل گفت: توزیع واکسن آنفولانزا از طریق داروخانه ها در اولویت دوم بود و به دلیل کارشکنی ها و تحریم ها و عدم تامین واکسن مورد نیاز کشور هیچ داروخانه ای واکسن آنفولانزا توزیع نمی کند.

«عبدالرضا فاضل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هنوز گزارشی از بیمار مبتلا به آنفولانزا N1H1 در مراکز درمانی استان گلستان گزارش نشده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: علائم بیماری آنفولانزا و کرونا بسیار مشابه است و پس از انجام آزمایش تشخیص کرونا در صورتی که فرد به کرونا مبتلا نباشد در بخش دیگری از آن مراقبت خواهیم کرد.

 

فاضل تاکید کرد: به خاطر محدودیت توزیع واکسن پیش بینی شده بود 20 میلیون واکسن آنفولانزا وارد کشور شود اما یک میلیون و 500 واکسن وارد کشور شد و براساس گروه های پرخطر مثل مادران باردار، بیماران تالاسمی، شیمی درمانی و غیره این واکسن در کشور توزیع شد.

 

وی گفت: 25 هزار نفر در استان گلستان نسبت به آنفولانزا واکسینه شدند و برای گروه های شغلی که درگیر بیماری کرونا بودند نیز این واکسن در نظر گرفته شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان  تاکید کرد: داروخانه ها اولویت دوم توزیع واکسن آنفولانزا بود که در کشور هیچ داروخانه ای واکسن آنفولانزا را به فروش نمی رساند.

 

فاضل ابراز داشت: کرونا در طول هشت ماه گذشته هزینه های زیادی را به دانشگاه علوم پزشکی استان تحمیل کرده و از سویی درآمدهای ما کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 991493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha