۵۲۲ شغل مزیت دار مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

فاضلی گفت: ۲۲ شغل مزیت دار مشاغل خانگی بر اساس پتانسیل‌های موجود در شهرستان‌ها، تمرکز بر شبکه‌سازی و تکمیل زنجیره ارزش مشاغل در استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «حفیظ ‌الله فاضلی» امروز (دوشنبه ۱۹ آبان) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در همین راستا ۱۸۴ فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات مشاغل خانگی استان نیز ایجاد شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری همچنین از شناسایی و معرفی چهار ظرفیت شغلی جدید در حوزه مشاغل خانگی استان خبر داد و گفت: این مشاغل برای نخستین بار در استان معرفی و اجرا شده که شامل نوغانداری و پرورش کرم ابریشم، تولید و تجارت ‌سازی زهر زنبور عسل، تولید و تجاری سازی ژل رویال و پرورش گل کاکتوس می‌شود.

 

فاضلی خاطرنشان کرد: مقرر شد این الگو با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد تسهیل‌گر در مرحله نخست در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کردستان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و کرمانشاه اجرایی شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از اختصاص پنج میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته نیز ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات به استان اختصاص یافت که با جذب ۱۰۰ درصدی این تسهیلات زمینه اشتغال برای ۵۹۹ نفر فراهم و ۵۸۰ طرح در نقاط شهری و روستایی استان راه‌اندازی شد.

 

فاضلی خاطرنشان کرد: طرح پایلوت الگوی نوین مشاغل خانگی از سال ۹۶ در سه فاز مطالعاتی شناسایی مزیت‌ها، آموزش و توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار با همکاری جهاد دانشگاهی در هشت استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

 

کد خبر 991502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha