رسالت تامین اجتماعی پوشش بیمه ای کارگران است

سجادی فر گفت: رسالت تامین اجتماعی پوشش بیمه ای کارگران بوده و پوشش کارفرما نیست و موضوع مربوط به کارفرما جدا از چنین مباحثی است و زمانی لیست بیمه ای کارفرما و بیمه شده را همزمان دریافت می کنیم که سه ضلع مثلث بیمه شده، محل کارگاه و کارفرما برقرار باشد

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمدرضا سجادی فر»، امروز (دوشنبه 19 آبان) در جلسه وبینار کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی فارس با اشاره به قوانین بیمه تامین اجتماعی گفت: اعضای هیئت مدیره و کارفرمایان می توانند حق بیمه افراد شاغل در اجرای قراردادها را پرداخت کنند.

نماینده اداره کل تامین اجتماعی استان فارس ادامه داد: در سازمان تامین اجتماعی در حوزه پیمانکاری این امکان وجود ندارد که کارفرما بیمه خود را همراه با لیست دستمزد بیمه شدگان رد کند و کارفرما باید حق بیمه خود را از طریق حرف مشاغل آزاد پذیرش کند و این قانون به هیچ عنوان شامل کارفرمایان نمی شود.

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی به این نتیجه رسیده که مجوز برای پذیرش بیمه یک نفر از اعضای هیات مدیره که اشتغال آن فرد به تایید دستگاه واگذارنده کار برسد، صادر کند که اگر دستگاه واگذارنده کار نیز حضور این فرد را تایید نکند تامین اجتماعی می تواند بیمه این فرد عضو هیئت مدیره را پذیرش نکند.

سجادی فر تاکید کرد: قانون تامین اجتماعی صراحتا بحث بیمه پردازی افراد شاغل در قرارداد را مطرح کرده است و تاکید ما بر اجرای ماده 39 قانون تامین اجتماعی است.

وی تصریح کرد: رسالت تامین اجتماعی پوشش بیمه ای کارگران بوده و پوشش کارفرما نیست و موضوع مربوط به کارفرما جدا از چنین مباحثی است و زمانی لیست بیمه ای کارفرما و بیمه شده را همزمان دریافت می کنیم که سه ضلع مثلث بیمه شده، محل کارگاه و کارفرما برقرار باشد.

کد خبر 991517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha