دهمین جشنواره ادبیات داستانی گیلان برگزار می شود

قمری از برگزاری دهمین جشنواره ادبیات داستانی گیلان خبرداد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا ۱۵ آذرماه امسال آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال کنند.

«روح الله قمری» با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره ادبیات داستانی استان گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: این جشنواره در دو بخش استانی و کشوری در دو گروه سنی نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود.

 

رییس سازمان بسیج هنرمندان گیلان افزود: دهمین جشنواره ادبیات داستانی در  قالب‌های داستان کوتاه، خاطره و دلنوشته (متن ادبی) جشنواره‌ای با هدف استعدادیابی گروه‌های مختلف سنی و تقویت جبهه ادبیات داستانی انقلاب است.

 

وی « رازهای ارغوانی» در قالب «روایت مردان و زنان حماسه‌ساز هشت سال دوران دفاع مقدس» را از محورهای برگزاری جشنواره اعلام کرد و بیان داشت: «مکتب سلیمانی شهید والا مقام سردار حاج قاسم سلیمانی» در قالب  «مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی» و جهش تولید در قالب «اقتدار و بالندگی، شکست تحریم‌های ظالمانه، الفبای ایثار و مدافعان سلامت» از محورهای این جشنواره است.

 

قمری یادآور شد: «زخم‌های شعله‌ور» در قالب «افشای جنایت‌های ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم مظلوم یمن، فلسطین، سوریه و عراق» و سبک زندگی اسلامی - ایرانی در قالب «مسجد محوری، تحقق محله اسلامی، حجاب و عفاف، عدالت محوری، رشد جمعیت، فرزندآوری، تحکیم بنیان خانواده، ساده‌زیستی و مصرف کالای ایرانی» از دیگر محورهای این جشنواره است.

 

قمری با بیان اینکه «کمک مومنانه» بخش ویژه جشنواره امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس است تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا 15 آذرماه امسال آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در رشت، خیابان سعدی، مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص)، طبقه سوم، سازمان بسیج هنرمندان استان و یا به فضای مجازی به شماره ۰۹۳۶۵۵۸۱۰۹۳ ارسال کنند.

 

وی زمان اعلام برگزیدگان بخش استانی این جشنواره را دی‌ماه سال جاری اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: مرحله کشوری این جشنواره نیز بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

 

 

 

کد خبر 991523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha