کرونا، شاخص های کتابخانه ای را پایین آورده است

مدیر کتابخانه های شهرستان فاروج گفت: شرایط ایجاد شده ناشی از کرونا، تعطیلی کتابخانه ها را به همراه داشت که این روند، شاخص های کتابخانه ای را پایین آورده است.

«مریم مومن زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: در 6 ماهه اول امسال در شاخص اعضا و امانت کتاب شاهد افت بودیم و در مجموع در هشت کتابخانه شهرستان در حال حاضر دو هزار و 571 نفر عضو هستند که از این تعداد فقط 316 عضو جدید اضافه شده اند.

 

مدیر کتابخانه های فاروج افزود: در شرایطی که در مجموع در مدت 6 ماهه اول سال،  کتابخانه ها دو ماه بیشتر فعال نبوده، پنج هزار و 636 جلد کتاب به امانت رفته است.

 

وی با اشاره به اینکه از هشت کتابخانه شهرستان، سه کتابخانه خیر ساز است، بیان کرد: کتابخانه شهر تیتکانلو هم در فضای استیجاری فعالیت می کند.

 

مومن زاده گفت: ساخت کتابخانه تیتکانلو از سال گذشته آغاز شده اما اعتبارات قطره چکانی روند اجرا را کُند کرده است.

 

وی رقم اعتبار سال گذشته این کتابخانه را، دو میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این در شرایطی است که رقم اعتبار امسال آن به یک میلیارد و 500 میلیون ریال کاهش یافته است.

 

مدیر کتابخانه های شهرستان فاروج افزود: در خوشبینانه ترین شرایط اگر نیمی از رقم پیش بینی شده تخصیص یابد طرح به مرحله سقف می رسد و مشکل فضای کتابخانه تیتکانلو همچنان استمرار می یابد.

کد خبر 991562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha