۲۳ پروژه کشاورزی در بشرویه اجرایی شد

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه از اجرای ۲۳ پروژه با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان در بخش کشاورزی این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

«حسین سرچاهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: افزایش قیمت کودهای شیمیایی و کمبود نهاده های دامی از مهم ترین مشکلات کشاورزان شهرستان بشرویه است که امیدواریم هر چه زودتر برطرف شوند تا شاهد رونق بخش کشاورزی بشرویه بیش از گذشته باشیم.

 

 

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه در ادامه بیان کرد: قیمت کودهای شیمیایی به صورت ملی تعیین می شود و متاسفانه به خاطر برداشتن ارز ملی، قیمت آن ۵برابر شده و این موضوع به کشاورزان فشار زیادی وارد می کند.

 

 

 

وی با بیان اینکه برای حمایت از کشاورزان این شهرستان برنامه های مختلفی در دستور کار قرار دادیم، افزود: برگزاری وبینارهای ترویجی کشاورزی و آموزش بهره برداران از طریق فضای مجازی، معرفی بهره برداران جهت دریافت تسهیلات در بخش های مختلف، پیگیری تامین و جذب سهمیه انواع نهاده های کشاورزی و دامی، پیگیری پرداخت تسهیلات جبران خسارت ناشی از سیل سنوات گذشته و خرید تضمینی زعفران از کشاورزان از جمله این برنامه ها است.

 

 

سرچاهی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳پروژه در بخش کشاورزی در دست اقدام داشتیم، ادامه داد: در این راستا از محل اعتبارات سال جاری ۲۳میلیارد تومان اعتبار به این پروژه ها تخصیص یافته و اعتبارات ملی افزایش خوبی داشته است.

 

 

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه در پایان بیان کرد: پروژه های اجرایی شده در سال جاری در زمینه های مختلف از جمله ترویج و آموزش کشاورزی، حمایت از تولید کشت محصولات زراعی، مبارزه با آفات و بیماری ها، اجرای عملیات آب و خاک، احداث استخر، احیا و مرمت قنوات، یکپارچه سازی، تجهیز و نوسازی اراضی و ایجاد زیرساخت های مجتمع های دامپروری و گلخانه ای بوده است.

کد خبر 991590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha