راه‌اندازی کمپین محکومیت عربستان در سطح بین‌الملل

دیده بان حقوق بشر (HRW) از کشورهای عضو G۲۰ خواسته است تا عربستان سعودی را تحت فشار قرار دهند تا همه فعالان و مخالفانی را که به طور غیرقانونی بازداشت شده اند آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، دیده بان حقوق بشر (HRW) از کشورهای عضو G20 خواسته است تا عربستان سعودی را تحت فشار قرار دهند تا همه فعالان و مخالفانی را که به طور غیرقانونی بازداشت شده اند آزاد کند.

 

گروه مدافع حقوق مستقر در ایالات متحده در حال راه اندازی کمپین # G20SaudiArabia است و از رهبران کشورهای عضو G20 خواسته است موضع جدی تری در مقابل عربستان به خاطر نقض حقوق بشر اتخاذ کنند.

 

مایکل پیج ، معاون HRW در خاورمیانه گفت: G20 به جای اظهارنظرهای صرف و نگرانی خود از عربستان سعودی ، از تلاش های تبلیغاتی دولت عربستان سعودی برای نشان دادن این کشور با وجود افزایش قابل توجه سرکوب از سال 2017 به عنوان اصلاح کننده حمایت می کند.

 

دولت عربستان پیش از این به خاطر حمله به یمن و پرونده هایی مثل قتل جمال خاشقچی خبرنگار معترض آل سعود بارها از سوی دیده بان حقوق بشر و سایر سازمان های بین المللی مورد سوال قرار گرفته است. جنگ یمن تا کنون موجب کشته شدن بیش از 100هزار نفر شده است.

کد خبر 991631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha