بررسی توسعه ورودی باب بغداد از سوى آستان قدس عباسی و استانداری کربلا

تعدادی از اعضای شورای اداری آستان قدس عباسی و پرسنل فنی آن و نیز نمایندگانی از شهرداری کربلا و دفتر مشاوره دانشگاه کربلا در این بازدید حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، محمد الاشیقر، تولیت آستان قدس عباسی به همراه نصیف جاسم الخطابی، استاندار کربلا از ورودی باب بغداد منتهی به حرمین= مطهر امام حسین و حضرت ابوالفضل عباس (علیهما السلام) بازدید میدانی به عمل آوردند.

این بازدید با هدف کسب اطلاع و تلاش برای انجام برنامه ریزی های لازم با هدف توسعه باب بغداد انجام شد که به افزایش فضا جهت تسهیل رفت و آمد زائران به ویژه در ایام زیارتی های میلیونی کمک خواهد کرد.

همچنین تعدادی از اعضای شورای اداری آستان قدس عباسی و پرسنل فنی آن و نیز نمایندگانی از شهرداری کربلا و دفتر مشاوره دانشگاه کربلا در این بازدید حضور داشتند.

تولیت آستان قدس عباسی در گفتگو با شبکه جهانی الکفیل در خصوص جزئیات این بازدید و هدف از آن اظهار داشت با توجه به مسئولیت آستان قدس عباسی در زمينه تسهیل تردد زائران و ساکنان شهر کربلا در منطقه باب بغداد، امروز به همراه استاندار و ادارات ذیربط و ادارات امنیتی از منطقه بازدید به عمل آوردیم که هدف آن برداشتن گام های اولیه برای آغاز اقدامات توسعه خیابان‌ها در این منطقه مهم است که کاهش مشقت زائران کربلا و شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

وى افزود: همچنین درباره برخی مسائل در این رابطه توافق صورت گرفته است. این اقدامات مکمل اقدامات پیشین همچون خیابان باب القبله حرم مطهر حضرت ابوالفضل عباس (علیه السلام) و برخی خیابان‌های منتهی به آن است. طراحی این خیابانها به بخش آکادمیک تخصصی دانشگاه کربلا واگذار خواهد شد تا طراحی متناسب با بافت معماری آن ارائه دهد.

سلیم ناصر، شهردار کربلا گفت، نشست‌هایی با آستان قدس حسینی و عباسی و دولت محلی برای گفتگو درباره طرح های استراتژیک متناسب با قداست این شهر و زیبایی بخشی به آن برگزار شده است. این خیابان ها یکی از مهمترین اماكن است و تلاش خواهیم کرد تا با توسعه ورودی شهر از سمت باب بغداد تغییر تازه ای به آن بخشیم‌ زیرا این ورودی از زمان تغییر نظام صدام تاکنون شاهد هیچ گونه اقدامات عمرانى نبوده است و ما با همکاری پرسنل آستان قدس عباسی تلاش می کنیم تا اقدامات لازم را در آنجا صورت دهیم.

شایان ذکر است، پرسنل آستان قدس عباسی با همکاری شهرداری کربلای معلی و ادارات استان از مدت ها قبل اجرای پروژه‌های متعددی را در راستای خدمت به زائران آغاز کرده اند که در راس آنها بازسازی و توسعه خیابان‌های منتهی به مرکز شهر بوده که در کاهش ازدحام و سهولت تردد زائران سهیم است.
 

کد خبر 991638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha